Dr. Csépes Ildikó / List of Publications

Books

  • Csépes, I. & Együd, Gy.: INTO EUROPE: The Speaking Handbook. Series editor: C. J. Alderson. Budapest: Teleki László Foundation & British Council Hungary, 2004.
  • Csépes, I.: Measuring Oral Proficiency through Paired-Task Performance. Language Testing and Evaluation series. Series editors: R. Grotjhan & G. Sigott. Vol. 14. Frankfurt am Main: Peter Lang GmbH., 2009.
  • Tsagari, D. & Csépes, I. (Editors): Classroom-Based Language Assessment. Language Testing and Evaluation series. Series editors: R. Grotjhan & G. Sigott. Vol. 25. Frankfurt am Main: Peter Lang GmbH., 2011.
  • Tsagari, D. & Csépes, I. (Editors): Collaboration in Language Testing and Assessment. Language Testing and Evaluation series. Series editors: R. Grotjhan & G. Sigott. Vol. 26. Frankfurt am Main: Peter Lang GmbH., 2012.
  • Csépes, I. Angoltanárok és diákok nyelvtudásmérési és -értékelési műveltsége (e-book). Magyarországi vizsgálatok eredményei. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó., 2022.

Handbook

  • Bárdos, J., Csépes, I., Együd, J. L., Hegedűs, R., Kiszely, Z., Szabó, G., Szitnyainé Gottlieb, É., Huszti, J., Tóth, I. (Editors): Akkreditációs Kézikönyv, Államilag elismert nyelvvizsgák akkreditációjának kézikönyve. Nyelvvizsgát Akkreditáló Testület, Oktatási Hivatal NYAK, 2007.

Univeristy course books, teaching resources

  • Csépes, I.: Unit 7: Evaluation, assessment, testing. In: Introduction to Applied Linguistics: Part Two (Distance Learning Degree Programme). Debrecen: Kossuth L. University, 1999.
  • Csépes, I. : Unit 6: Vocabulary I. In: Language Pedagogy 1 (Distance Learning Degree Programme). Debrecen: University of Debrecen, 2000.
  • Csépes, I.: Unit 7: Vocabulary II. In: Language Pedagogy 1 (Distance Learning Degree Programme). Debrecen: University of Debrecen, 2000.
  • Csépes, I.: Unit 9: Language Testing. In: Language Pedagogy 2 (Distance Learning Degree Programme). Debrecen: University of Debrecen, 2001.
  • Csépes, I.: Language testing and Assessment. In: Classroom Experience (Lesson Observation).RE-PE-T-HA Handbooks [Ed.: M. Chrappán]. - Debrecen: Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok, 2011.pp. 135-159.
  • Csépes, I.: Teaching Vocabulary. In: Classroom Experience (Lesson Observation). RE-PE-T-HA Handbooks [Ed.: M. Chrappán]. - Debrecen: Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok, 2011.pp. 55-83.
  • Csépes, I.: Assessment for learning: Paving the way for learner autonomy. In: Challenges of the 21st century: an in-service teacher training course for EFL teachers (Authors: Csépes, I., Fekete, A., Kardos, É., Koczogh, H., Mónos, K. & Sankó, Gy.; Reviewer: Tankó, Gy.) Szaktárnet-könyvek 17. - Debrecen: Debreceni Egyetem Tanárképzési Központ 2015, pp. 199-217.
  • Csépes, I. & Fekete, A. (2018) ’Assessing Reading Skills’ In D. Tsagari, K. Vogt, V. Froelich, I. Csépes, A. Fekete, A. Green, L. Hamp-Lyons, N. Sifakis and S. Kordia, Handbook of Assessment for Language Teachers (pp. 16-46). Retrieved from: http://taleproject.eu/. ISBN 978-9925-7399-1-2.
  • Csépes, I. & Fekete, A. (2018) ’Assessing Speaking Skills’ In D. Tsagari, K. Vogt, V. Froelich, I. Csépes, A. Fekete, A. Green, L. Hamp-Lyons, N. Sifakis and S. Kordia, Handbook of Assessment for Language Teachers (pp. 99-130). Retrieved from: http://taleproject.eu/. ISBN 978-9925-7399-1-2.


Articles, book chapters

  • Csépes, I.: Communicative language testing revisited. Report on the British Council International Seminar. In: NovELTy 2:2 (1995), p. 26-28.
  • Csépes, I.: Discrete-point vs. integrative testing of grammar. In: HUSSE Papers / [Ed.: Gy. Novák]. − Szeged: DEAS, József A. University, 1995. − p. 265-272.
  • Csépes, I.: The use of reflective journals on the three-year teacher education programme. In: HUSSE Papers 1993, Volume II / [Ed.: B. Hollósy c A. Wood]. − Debrecen: IEAS, Kossuth L. University, 1996. − p. 153-158.
  • Csépes, I.: Testing and evaluation (chapter introduction). In: ELTECS: Future Direction. The 2nd ELT conference on teacher training in the Carpathian Euro-region − Debrecen: KLTE, The British Council & ELTECS, 1997. − p. 56-57.
  • Csépes, I.: Issues in testing spoken language in pairs. In: Nyelvvizsga Fórum 2: 1 (1999), p. 14-16.
  • Csépes, I., Sulyok, A. & Öveges, E.: Chapter 11: The pilot speaking examinations. In: English Language Education in Hungary. Part II. Examining Hungarian Learners’ Achievements in English [Ed.: C. J. Alderson, E. Nagy, & E. Öveges]. − Budapest: The British Council Hungary, 2000. – p. 123-148.
  • Csépes, I.: What is learner-centredness about? A review of the interpretations and feasibility of the concept. In: Studies in Linguistics V [Ed.: J. T. Riordan, & B. Hollósy]. − Debrecen: Institute of English and American Studies, University of Debrecen, 2001. − p. 20-33.
  • Csépes, I.: Is testing speaking in pairs disadvantageous for students? A quantitative study of partner effects on oral test scores. In: NovELTy 9:1 (2002), p. 22-45.
  • Csépes, I.: Benchmarking Oral Performances in the Hungarian Context. In: Standards in language learning and the Common European Framework Berlin, 5-6 March 2004 Conference Report Berlin − British Council Germany, 2004. − p. 14-24.
  • Csépes, I.: The Validity of the Paired Oral. In: Studies in English Language Learning and Teaching / [Ed.: J. Kiss-Gulyás, & I. Furkóné Banka]. − Debrecen: Institute of English and American Studies, University of Debrecen, 2005. − p. 87-97.
  • Csépes, I. & Kiss-Gulyás, J.: An Eye on the EYE. In: Studies in English Language Learning and Teaching / [Ed.: J. Kiss-Gulyás, & I. Furkóné Banka]. − Debrecen: Institute of English and American Studies, University of Debrecen, 2005. − p. 101-110.
  • Csépes, I., Csontos, P., Furkóné Banka, I., Mónos, K.,. & Sankó, Gy.: Components of the English Yardstick Exam: a Report on Test Development and Lessons Learnt. In: Studies in English Language Learning and Teaching / [Ed.: J. Kiss-Gulyás, & I. Furkóné Banka]. − Debrecen: Institute of English and American Studies, University of Debrecen, 2005. − p. 111-125.
  • Csépes, I.: Validity Issues in Face-to-face versus Semi-direct Tests of Speaking. In: Computer-based Assessment (CBA) of Foreign Language Speaking Skills / [Ed.: L. Araújo]. -Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2010. - p. 52-62.
  • Csépes, I.: Self- and Peer-Assessment in Focus: Stakeholders’ Perceptions and Issues of Implementation. In: Current Research in the Field of Disciplinary Didactics. Hungarian Educational Research Journal (HERJ) Special Issues, 2. / [Ed.: G. Pusztai, Z. Tóth, & I. Csépes] - Budapest: HERA, 2012 - p. 63–74.
  • Csépes, I.:Államilag elismert nyelvvizsgáztatás: Kik és hogyan látják el a szakmai felügyeletet?. In: Modern Nyelvoktatás 18:4 (2012), p. 56-60.
  • Csépes, I.: Language Assessment Literacy in English Teacher Training Programmes in Hungary. In: Studies in Honour of Nikolov Marianne. [Eds: J. Horváth & P. Medgyes]. - Pécs: Lingua Franca Csoport, 2014. – p. 399-411.
  • Drugaş, I. & Csépes, I.: Impulsivity, hyperactivity, and attention deficit in terms of individual learner differences. In: Romanian Journal of School Psychology VII:13 (2014), p. 59-77.
  • Csépes, I.: Nyelvtudásmérési műveltség az angol szakos tanárképzésben a Debreceni Egyetemen. Elérhetők-e a nyelvtanár-képzésben kitűzött képzési célok? In: Tanulmányok a Debreceni Egyetem levelező és részismereti nyelvtanári képzésének megújításához (Authors: Csépes, I., Horváth, A., Nagy, A. & Trippó, S.; Reviewer: Doró, K.) Szaktárnet-könyvek 9. - Debrecen: Debreceni Egyetem Tanárképzési Központ 2015, pp. 5-35.
  • Csépes, I.: Language assessment literacy in Hungary: curricular requirements of English teacher training vs. teachers’ perceptions of their needs. In: Development of Teacher Calling in Higher Education (Eds.: G. Pusztai, Á. Engler & I. Revák Markóczi). Felsőoktatás & Társadalom 5. - Nagyvárad–Budapest: Partium Könyvkiadó, Personal Problems Solution, Új Mandátum Könyvkiadó, 2015, pp. 87-97.
  • Csépes, I.: Language Assessment Literacy in English Teacher Education in Hungary. In: Classroom-based Assessment in L2 Contexts (Ed.: D. Tsagari), Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2016, pp. 30-53.
  • Csépes, I.: A Teaching Scotland folyóirat. Anyanyelv-pedagógia. IX. évf. 2016/2. pp. 82-85. DOI: 10.21030/anyp.2016.2.8
  • Csépes, I.: Researching Oral Feedback in the Foreign Language Classroom. HERJ Hungarian Educational Research Journal, 2016, Vol 6(3), pp. 95-106. DOI: 10.14413/herj.2016.03.10.
  • Fekete, A. & Csépes, I.: B2-es szintű nyelvvizsga bizonyítvány: útlevél a diplomás élethez, társadalmi mobilitáshoz . Iskolakultúra, 2018, Vol 28(10-11), pp. 13-24. DOI:10.17543/ISKKULT.2018.10-11.13
  • Csépes, I.: Hogyan fejleszthető a tanárok nyelvtudásmérési és értékelési műveltsége? Az Erasmus+ TALE projekt tanulságai (How to facilitate language teachers’ assessment literacy? Lessons from the Erasmus+ TALE Project). Modern Nyelvoktatás, 2019, Vol 25(3-4), pp. 136-155.
  • Csépes, I.: Nyelvtudásmérési és -értékelési műveltség: a magyarországi angoltanár (tovább)képzés aktuális kihívásai. PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA, 2019, Vol. 18(46): 3-4, pp. 77-104.
  • Vogt, K, Tsagari, D. & Csépes, I.: Linking Learners’ Perspectives on Language Assessment Practices to Teachers’ Assessment Literacy Enhancement (TALE): Insights from Four European Countries. Language Assessment Quarterly, 2020, pp. 1-24. DOI: 10.1080/15434303.2020.1776714
  • Csépes, I.: Hogyan lehet támogatni a (nyelv)tanulást  fejlesztő értékelésen keresztül?  EDULINGUA, 2020, Vol 6 (1),  pp. 85-103.
  • Csépes, I.: The Evolving Concept of (Language) Assessment Literacy. Implications for Teacher Education. CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 2021, Vol. 3(1), pp. 120-130.
Last update: 2023. 06. 08. 11:03