Dr. Sankó Gyula / List of publications

List of publications in Magyar Tudományos Művek Tára (Hungarian Repository of Academic Publications)

Books

  • Sankó, Gy.: The Effects of Form- and Meaning-Focused Hypertextual Input Modification on L2 Vocabulary Acquisition and Retention. Debrecen: Kossuth Egyetemi Kiadó, 2008.
  • Salga, A. & Sankó, Gy.: Orosz lexikai és grammatikai stilisztika. Budapest: Tankönyvkiadó, 1992.
  • Salga, A. & Sankó, Gy.: Mondat és szöveggyûjtemény az orosz fordítás és stilisztika c. tárgyhoz.Budapest: Tankönyvkiadó, 1989.

University Course Books

  • Sankó, Gy.: Second Language Acquisition. (Distance Learning Degree Programme). Debrecen: University of Debrecen, 2000.

Chapters in university course books

  • Csépes, I., Fekete, A., Kardos,É., Koczogh, H., Mónos, K., Sankó Gy.: Challenges of the 21st century:an in-service teacher training course for EFL teachers. Debreceni Egyetem Tanárképzési Központ, 2015. p.169-196.
  • Sankó, Gy.: Az interaktív tábla felhasználásának alapelvei a nyelvi órán. In: Classroom Experience (Lesson Observation). RE-PE-T-HA Handbooks [Ed.: M. Chrappán]. - Debrecen: Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok, 2011. -- p. 159-159.
  • Sankó, Gy.: Interlanguage and the treatment of errors. In Language Pedagogy 1 (Distance Learning Degree Programme). Debrecen: University of Debrecen, 2000.
  • Sankó, Gy.: Language teaching aids. In Language Pedagogy 2 (Distance Learning Degree Programme). Debrecen: University of Debrecen, 2000.
  • Sankó, Gy.: An Introduction to applied linguistics. In An Introduction to Applied Linguistics: Part One(Distance Learning Degree Programme). Debrecen: Kossuth L. University, 1999.
  • Sankó, Gy. Second language acquisition. In An Introduction to Applied Linguistics: Part Two (Distance Learning Degree Programme). Debrecen: Kossuth L. University, 1999.

Articles

  • Sankó, Gy.: In Quest of the Polyglot Recipe: Lessons for the Everyday Language Learner. In: Studies in Honour of Nikolov Marianne. [Eds: J. Horváth & P. Medgyes]. - Pécs: Lingua Franca Csoport, 2014. – p. 303-315.
  • Sankó, Gy.: Scholarly texts flavoured with conversational features: A corpus-based study of Hungarian EFL learners’ academic writing. Superbly grounded in the world of language Special issue in honour of Dr. Péter Pelyvás on the occasion of his 65th birthday. Argumentum 10. Debrecen: Debrecen University Press, 2014. -- p.560-575.
  • Sankó, Gy.: The Effects of Hypertextual Input Modification on L2 Vocabulary Acquisition and Retention.In M. Nikolov & J. Horvath (Eds.) Empirical Studies in English Applied Lingustics. Proceedings of University of Pecs Roundtable Conference, January 20, 2006. . 
  • Sankó, Gy.: Perceptions and Reality: Intermediate EFL Students’ Vocabulary Learning Strategies in a Computer-Supported Hypertext Environment. In J. Kiss-Gulyás, and I. Banka (Eds.). Studies in English Language Learning and Teaching. Institute of English and American Studies, University of Debrecen. 2005. -- p. 69-86.
  • Csépes, I., Csontos, P., Furkóné Banka, I., Mónos, K., Sankó, Gy.: Components of the English Yardstick Exam: A Report on Test Development and Lessons Learnt. In J. Kiss-Gulyás, and I. Banka (Eds.). Studies in English Language Learning and Teaching. Institute of English and American Studies, University of Debrecen, 2005. -- p. 111-125.
  • Sankó, Gy.: Language learning through virtual immersion into the WWW global village.
  • (A need for a new kind of learner training and its implications for teacher training) In Riordan, T. and Hollósy, B, (Eds.) Studies in Linguistics V. Debrecen: The Institute of English and American Studies. University of Debrecen, 2001. -- p. 158-175.
  • Sankó, Gy.: A modern informatikai és kommunikációs eszközök felhasználása a nyelvoktatásban és a nyelvtanárképzésben. Az új információs és kommunikációs technologiák helye a pedagógusképzésben Conference 11-12/ 01/ 2001, Pilisborosjenő.
  • Sankó, Gy.: Problems and possibilities of integrating information technology into TEFL Novelty 4./1 1997. – p. 32-42.
  • Sankó, Gy.: Using computer networks in teaching English as a foreign language.
  • In English Studies and the Curriculum. (Proceedings of the Second Tempus-JEN Mini Conference) Debrecen: Kossuth L. University, 1997.-- p. 263-274.
  • Sankó, Gy.: Igrovye komponenty v jazykovyh obuchajusih programmah na mikrokomputere. In SlavicaXXV. Debrecen: Kossuth L. University, 1992. –- p. . 97-106.
  • Sankó, Gy.: Recent CALL developments in Hungary. In IF CALL Journal. 1991/3. Rostock: University of Rostock, 1991. –- p. 9-10.
  • Kecskés, I. & Sankó, Gy.: The interrelation of form and meaning in CALL programs. In Language Learning via the Microcomputer. Proceedings of CALL'89 Conference Rostock: University of Rostock, 1990. -- p. 76-83.
  • Sankó, Gy.: CALL in Hungary - A historical perspective and the present state of affairs.
  • Bulletin CALL Austria. Nr. 11. Wien: Verein CALL Austria, 1990. – p. 16-20.
  • Sankó, Gy.: Új eredmények a számítógéppel segített nyelvoktatásban. In Idegen Nyelvek Tanítása, 1989/1. – p. 12-14.
  • Sankó, Gy.: Pragmatikai jelenségek az orosz nyelvi számítógépes oktatóprogramokban. Studia Russica.XII. Budapest: ELTE, 1988. -- p. 432-436.

Manuscripts

  • Sankó, Gy.: The Possibilities of Applying Information Technology in the Pre-service EFL Teacher Training Programme at CETT Debrecen. M.A. Thesis. The University of Hull, England, 1996.
  • Sankó, Gy.: A forma és a tartalom összefüggései a mikroszámítógépekre írt nyelvi oktatóprogramokban.Doctor Universitatis Thesis. KLTE, Debrecen, 1989.

Call programs

  • Sankó, Gy.& Reményi, Gy.: SPR’ADVI. Budapest: Distributed by OKTA GM, and KÖNYVÉRT, 1987.
  • Uzonyi, P., Sankó, Gy. & Papp Z.: SPOKER/E. Budapest: Distributed by OKTA GM, and. KÖNYVÉRT, 1986.
Last update: 2023. 06. 08. 11:03