Dr. Séllei Nóra / Publikációk

Az MTMT-ben elérhető publikációs lista

TUDOMÁNYOS KÖNYV:
1. Katherine Mansfield and Virginia Woolf – A Personal and Professional Bond. Frankfurt: Peter Lang Verlag, 1996. 167 o.
2. Lánnyá válik, s írni kezd – 19. századi angol írónők. Orbis Litterarum. Debrecen: Kossuth Egyetemi Kiadó, 1999. 455 o.
3. Tükröm, tükröm … – Írónők önéletrajzai a 20. század elejéről. Orbis Litterarum. Debrecen: Kossuth Egyetemi Kiadó, 2001. 322 o.
4. Mért félünk a farkastól? – Feminista irodalomszemlélet itt és most. Debrecen: Kossuth Egyetemi Kiadó, 2007. 280 o.
5. A másik Woolf – Kulturális (ön)reflexivitás Virginia Woolf harmincas évekbeli szövegeiben. Orbis Litterarum. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 2012. 373 o.

TANKÖNYV
1. An Introduction to Gender Studies. Távoktatási tankönyv. Debrecen: DE Angol–Amerikai Intézet, 2001. 272 o.

SZERKESZTETT KÖNYV/FOLYÓIRAT:
1. Alternative Approaches to English-Speaking Cultures in the 19th Century. Debrecen: Dept. of British Studies, 1999. 222 o.
2. Femininity and Subjectivity. A Hungarian Journal of English and American Studies tematikus száma. 9.1 (2003). 219 o.
3. A feminizmus találkozásai a (poszt)modernnel. Debrecen: Csokonai, 2006. 344 o.
4. A nő mint szubjektum, a női szubjektum. Orbis Litterarum. Debrecen: Kossuth Egyetemi Kiadó, 2007. 334 o.
5. Filológiai Közlöny tematikus szám: Utazás, otthon, nőiesség. 56.4 (2010).
6. She’s Leaving Home: Women’s Writing in English in a European Context. Szerk. Nóra Séllei, June Waudby. Frankfurt, London: Peter Lang, 2011. 259 o.
7. Presences and Absences: Transdisciplinary Essays. Nóra Séllei, Katarina Labudova, szerk. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholar Publishing, 2013. 248 o.

TANULMÁNY:
1. ‘Bliss or Dismay: Gender and Identity in Katherine Mansfield’s “Bliss.”’ Bridges. An African Journal of English Studies. Tematikus szám. 6.1 (1995): 105–113. o.
2. ‘Katherine Mansfield and Virginia Woolf’s „Kew Gardens”’. HUSSE Papers. Volume One. Literature and Culture. Debrecen, 1995. 279–285. o.
3. ‘The Detached Existence of Work of Art: A Comparative Study of Katherine Mansfield’s The Aloe and ‘Prelude’ in the Light of Virginia Woolf’s Theory of Fiction’. Hungarian Journal of English and American Studies. 1.2 (1995): 75–84. o.
4. ‘The Reproduction and the Rejection of the Bildungsroman: The Mill on the Floss’. HUSSE Papers 1995. Proceedings of the Second Conference. Papers in English and American Studies VI . Szeged 1995. 97–102. o.
5. ‘Self-Reflexive Literariness in Jane Austen’s Northanger Abbey’. British and American Studies. 1.1 (1996): 17–23. o.
6. ‘The First Memory – or Why is Virginia Woolf’s Moments of Being Left Unfinished’. British and American Studies. 2.1 (1997): 106–116. o.
7. ‘Virginia Woolf’s Subversion of (Literary) History’. English Studies and the Curriculum. Proceedings of the Second TEMPUS–JEN Mini Conference. Debrecen: Kossuth University, 1997. 65–76. o.
8. ‘Fissures and Cracks in the ‘Phraseology’ of Elisabeth Gaskell’s Cranford’. HUSSE Papers. Proceedings of the Third Biennial Conference . Pécs: University Press, 1997. 168–176. o.
9. ‘Virginia Woolf and the Problem of Autobiography’. The Anachronist. A Collection of Papers. Budapest: Dept. of English Studies, 1997. 71–92. o.
10. ‘The Snail and The Times: Three Stories “Dancing in Unity”’. Hungarian Journal of English and American Studies. 3.2 (1997): 189–198. o. interneten: ld. itt
11. ‘A Book of His Absences – Mary Shelley’s Debate with the Romantic Concept of the Sublime’. British and American Studies. 3.1 (1998): 81–87. o.
12. ‘What is Heathcliff?’ Alternative Approaches to English-Speaking Cultures in the 19th Century. Debrecen: Dept. of British Studies, 1999. 20–28. o.
13. ‘Whose Veil Is It? – George Eliot’s Enigmatic Play with Gender in “The Lifted Veil”’. British and American Studies. 4.1 (1999): 9–15. o.
14. ‘Poses, Gazes and Losses: Rhetorical Strategy in Jean Rhys’s Smile Please: An Unfinished Autobiography’. British and American Studies. 4.2 (1999): 59–65. o.
15. ‘Jane Austen and the Politics of the Novel’. Szerk. Bényei Tamás, Szaffkó Péter. Happy Returns: Essays for Professor István Pálffy. Debrecen: KLTE Institute of English and American Studies, 1999. 39–59. o.
16. ‘Bevezetés’. Virginia Woolf. Egy jó házból való angol úrilány: Önéletrajzi írások. Ford. Séllei Nóra. Debrecen: Csokonai, 1999. 7–22. o.
17. ‘Gertrice/Altrude (ön)életrajzai I’. Modern Filológiai Közlemények. 2.2 (2000): 18–35. o.
18. ‘Bevezetés’. Jean Rhys. Nagy mosolyt kérek! – Önéletrajzi írások . Ford. Séllei Nóra. Debrecen: Csokonai, 2001. 9–28. o.
19. ‘Gertrice/Altrude (ön)életrajzai II’. Modern Filológiai Közlemények. 3.1 (2001): 29–47. o.
20. ‘An Autobiography in Search of a Character: The Autobiography of Alice B. Toklas by Gertrude Stein’. British and American Studies. 6.1 (2001): 122–131. o.
21. ‘Virginia Woolf és az önéletírás (lehetetlensége)’. Alföld. 52.9 (2001): 47–71. o.
22. ‘The Grandmother’s Mirror: A Reading of Mary McCarthy’s Autobiographical Short Story “Ask Me No Questions”’. British and American Studies. 7.1 (2002): 89–97. o.
23. ‘Autobiography and the Female Voice: Jane Eyre’s Telling and Controlling her Story in Gateshead’. Gender Studies. 1.1 (2002): 7–16. o.
24. ‘A fügefa és a fekete lakkcipő – A test megjelenítése és jelentése Sylvia Plath Az üvegbura című regényében’. Rácz István – Bókay Antal (szerk.). Modern sorsok és késő modern poétikák – Tanulmányok Sylvia Plathról és Ted Hughesról. Budapest: Janus/Gondolat, 2002. 116–151. o.
25. ‘Borders and Representation: Jean Rhys’s Smile Please as (Post)colonial Autobiography’. Hungarian Journal of English and American Studies. 8.1 (2002): 115–150.
26. ‘Madness and/or Language: or Why Does „The Yellow Wallpaper” Haunt Us?’ Gender Studies. 2.1 (2003): 7–18. o.
27. ‘An (Auto)biography of Gertrice/Altrude—“Ada” by Gertrude Stein.’ Hungarian Journal of English and American Studies. 9.1 (2003): 133–45.
28. ‘The Fig Tree and the Black Patent Leather Shoes: The Body and Its Representation in Sylvia Plath’s The Bell Jar.’ Hungarian Journal of English and American Studies. 9.2 (2003): 127–154.
29. 'Preface (a Femininity and Subjectivity tematikus számhoz)'. Hungarian Journal of English and American Studies 9.1 (2003 Spring): 5-8.
30. ‘A Hungarian New Woman Writer and a Hybrid Autobiographical Subject: Margit Kaffka’s “Lyrical Notes on a Year”.’ Ann Heilmann, Margaret Beetham szerk. New Woman Hybridities: Feminism, Femininity and International Consumer Culture, 1880–1930. London: Routledge, 2004. 35–48.
31. ‘Through the Window as Looking Glass: Alfred Hitchcock’s Rear Window.’ Gender Studies. 3.1 (2004): 7–17.
32. ‘Metaphors and Transfiguration: A. S. Byatt’s “Morpho Eugenia” and Philip Haas’s Angels and Insects.’ Focus 2 (2004):56–83.
33. ‘Cultural Margins in Jean Rhys’s Smile Please’. Anglo-Saxónica (tematikus szám: ): Culture and Freedom: Cultures of Otherness – Lisszabon) Série II.21 (2004): 53–70. ld. itt
34. ‘The Snail and The Times: Three Stories “Dancing in Unity”.’ Short Story Criticism. SSC 79. Detroit: Thomson Gale, 2005. 205–11.
35. ‘Cleanliness and Subjectivity in Janice Galloway’s The Trick is to Keep Breathing’. Gender Studies. 4.1 (2005): 67–77.
36. ‘Climbing/Soaring, Lifting—or from Matty to Matilda in A.S. Byatt’s Morpho Eugenia.’ Spaces in Transition. Szerk. Barát Erzsébet. Papers in English and American Studies XII. Szeged: JATE Press, 2005. 93–106.
37. ‘Bridget Jones and Hungarian Chicklit.’. Szerk. Suzanne Ferris, Mallory Young. Chick Lit: The New Woman’s Fiction. New York, London: Routledge 2006. 173–88.
38. ‘Utószó’. Virginia Woolf. Három adomány. Budapest: Európa, 2006. 369–77.
39. ‘Bevezetés’. A feminizmus találkozásai a (poszt)modernnel. Szerk., ford. Séllei Nóra. Artemisz Könyvek. Debrecen, Csokonai Kiadó, 2006. 9–20.
40. Confession and Autobiography in Mary McCarthy’s Memories of a Catholic Girlhood.’ Szerk. Sabine Coelsch-Foisner, Wolfgang Görtscahcher. Fiction and Autobiography: Modes and Models of Interaction. Frankfurt: Peter Lang, 2006. 69–79.
41. ’Az utolsó felvonás – Virginia Woolf: Felvonások között’. Jelenkor 49.5 (2006 május): 561–68.
42. ’Tükröződések, reflexiók, reflexek’. A társadalmi nemek oktatása Magyarországon. Szerk. Pető Andrea. Budapest: Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium, 2006. 85–93.
43. ’Reflections’. Teaching Gender Studies in Hungary. Szerk. Andrea Pető. Budapest: Ministry of Youth, Family, Social Affairs and Equal Opportunities, 2006. 85–92.
44. ’Mért félünk a farkastól? – Feminista kultúrakritika és gender studies itt és most’. Debreceni Disputa 2006.06. 4–11.
45. ‘Bliss or Dismay? : Gender and Identity in Katherine M ansfield's "Bliss"’. Tradition and the Dynamics of Women’s Empowerment. Szerk. Mamadou Kandji. Dakar: Dakar UP, 2006. 141-150.
46.‘Jane Austen – Our Contemporary in Hungary.’ The Reception of Jane Austen in Europe. Szerk. Anthony Mandal és Brian Southam. The Reception of British and Irish Authors in Europe series. London: Continuum, 2007. 239–256.
47. ‘A nő mint szubjektum, a női szubjektum’. A nő mint szubjektum, a női szubjektum. Szerk. Séllei Nóra. Orbis Litterarum. Debrecen: Kossuth Egyetemi Kiadó, 2007. 7–16.
48. ‘A levelező nő mint diszkurzív szubjektum Virginia Woolf Három adomány című esszéjében’. A nő mint szubjektum, a női szubjektum. Szerk. Séllei Nóra. Orbis Litterarum. Debrecen: Kossuth Egyetemi Kiadó, 2007. 315–324. o.
49. ‘Szedett és vetett – avagy szedett-vedett – betűk: Egy tanulmány ürügyén’. Jelenkor 51.6 (2008. június): 727–733.
50. The Problem of Englishness, Modernism and Gender: The Critical Reception of Virginia Woolf in Hungary. Focus (2008): 55-78.
51. ‘Nem a populáris kultúrára, avagy nem és (populáris) kultúra – A szingliregény esete’. Alföld 60.5 (2009.május): 107–116.
52. ’(Female) Desire and Romantic Art in Anne Brontë’s The Tenant of Wildfell Hall’. Gender Studies 8.1 (2009): 7-18.
53.‘Control, Creativity and the Body in Virginia Woolf’s “A Sketch of the Past”’. Christopher J. Stuart, Stephanie Todd, szerk. New Essays on Life Writing and the Body. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 2009. 38-57.
54. ‘Narratíva és retorika mint kultúrakritika Virginia Woolf kései korszakában’. Thomka-symposion. Thomka Beáta köszöntésére. Szerk. Kisantal Tamás, Mekis D. János, P. Müller Péter, Szolláth Dávid. Pozsony: Kalligram, 2009. 244-250.
55.‘A közönség szubjektumkonstrukciója Virginia Woolf Felvonások között című regényében – avagy Woolf „magyarul”’. Frank Tibor, Károly Krisztina, szerk. Anglisztika és amerikanisztika: Magyar kutatások az ezredfordulón. Budapest: Tinta, 2009. 203-212.
56. ‘The Mother in Mourning as the Subject of Autobiography in Rosamond Lehmann’s The Swan in the Evening: Fragments of an Inner Life’. Maternal Subjectivities. Szerk. Silvia Caporale, Andrea O’Reilly. The Personal to the Political: Towards A New Theory of Maternal Narrative. Selinsgrove: Susquehanna UP, 2009. 170-182.
57. ‘“Hazátlan gondolatok szigete”: Orwell kontra Virginia Woolf Három adománya’. Bényei Tamás, Bollobás Enikő, Rácz István (szerk.), A mondat becsülete: Írások a hetvenéves Abádi Nagy Zoltán tiszteletére. Debrecen: Debrecen University Press, 2010. 172-185.
58. Mi a pálya? - A feminista irodalomszemlélet helyzete Magyarországon az ÉS-vita tükrében’. Szerk. Jankovics József, Nyerges Judit. Irodalom, nemzet, identitás. Budapest: Nemzetközi Magyarságtudományi Társaság, 2010. http://mek.oszk.hu/08100/08170/html/index.htm#37
59. ‘A fenséges és a (művész)női vágy Anne Brontë Wildfell asszonya című regényében’. Hites Sándor, Török Zsuzsa (szerk.), Építész a kőfejtőben: Dávidházi Péter hatvanadik születésnapjára—Architect in the Quarry: Studeis Presented to Péter Dávidházi on his Sixtieth Birthday. Budapest: rec-iti, 2010. 525-534.
60. ‘Otthon, útra kelés, utazás mint a női szubjektum narratívái’. Filológiai Közlöny, tematikus szám: Utazás. 56.4 (2010): 325–342.
61. ‘The Ambiguous Presence of the Empire and the Nation in Virginia Woolf’s Late Novels’. Does It Really Mean That? Interpreting the Literary Ambiguous.. Szerk. Kathleen Dubs, Janka Kascáková. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars, 2011. 121–139.
62. ‘Nőiesség a woolfi modernizmusban – nőiesség és modernizmus Az években’. Mesél(het)ő női történetek?! Női narratívák irodalomban, tudományokban és művészetekben. Szerk. Czibula Katalin, Kordics Noémi. Nagyvárad – Budapest: Partium Kiadó – Protea Kulturális Egyesület, 2011, 119–132.
63. ‘Travelling Agency: Female Subjectivity in Narratives of Home-Leaving and in Foreign Parts.’ She’s Leaving Home: Women’s Writing in English in a European Context.. Szerk. Nóra Séllei, June Waudby. Frankfurt, London: Peter Lang, 2011. 65-80.
64. ‘Introduction: She’s Leaving Home’. She’s Leaving Home: Women’s Writing in English in a European Context. Szerk. Nóra Séllei, June Waudby. Frankfurt, London: Peter Lang, 2011. 1–6.
65. 'Sokszoros ajándék: Virgina Woolf: Flush'. Ritka művészet: Írások Péter Ágnes tiszteletére: Rare device: Writings in Honour of Ágnes Péter. Szerk. Gárdos Bálint, Ruttkay Veronika, Timár Andrea. Budapest: ELTE BTK, Angol-Amerikai Intézet, Anglisztika Tanszék, 2011. 210-221.
66. ’A szingliregény esete, avagy a populáris kultúra neme’ (Az Alföldben megjelent tanulmány átdolgozott újraközlése). http://www.arkadia.pte.hu/magyar/ cikkek/sellei_szingliregeny (2011)
67. ‘Ismétléskényszer? A második generáció értelmezése (Emily Brontë: Üvöltő szelek)’. http://www.arkadia.pte.hu/magyar/cikkek/sellei_ismetleskenyszer (2011)
68. ‘“An Island of Dissident Thoughts” – Orwell Versus Three Guineas by Virginia Woolf’. Reghina Dascal (szerk.), Episodes from a History of Undoing: The Heritage of Female Subversiveness. Cambridge: Cambridge Scholars Press, 2011. 51–65.
69. ‘English Cultural/Gender Studies: An Eastern European Perspective’. Reghina Dascal (szerk.), Episodes from a History of Undoing: The Heritage of Female Subversiveness. Cambridge: Cambridge Scholars Press, 2011. 179–194.
70. ‘The Fig Tree and the Black Patent Leather Shoes: The Body and Its Representation in Sylvia Plath’s The Bell Jar’. Janet McCann (szerk.), Critical Insights: The Bell Jar. Pasadena (CA): Salem Press, 2012. 346–382. (A Hungarian Journal of English and American Studiesban megjelent tanulmány szerkesztők által beválogatott újraközlése)
71. ‘Gertrude Stein’s “Gentle Lena as a Gothic Ballad’. Benczik Vera, Frank Tibor, Geiger Ildikó, szerk. Tanulmányok Bollobás Enikő 60. születésnapjára. Budapest: Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2012. 103-112.
72. ‘Fegyelmező gyakorlatok és fogyasztói kultúra a Bridget Jones naplójában.’ TNTeF (Társadalmi Nemek Tudománya: Interdiszciplináris e-Folyóirat) 2.3 (2012. december): 13-24. http://tntefjournal.hu/vol2/iss3/sellei.pdf
73. ’Intertextuality in the Opening Scenes of Virginia Woolf’s The Years’. Presences and Absences: Transdisciplinary Essays. Nóra Séllei, Katarina Labudova, szerk. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholar Publishing, 2013. 187–203.
74. ’Introduction’. Presences and Absences: Transdisciplinary Essays. Nóra Séllei, Katarina Labudova, szerk. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholar Publishing, 2013. 1–4.
75. ’The Literary Heritage in Virginia Woolf’s Between the Acts: A Metatext of
Cultural Memory’. Loci Memoriae Hungaricae I.: The Theoretical Foundations of Hungarian ’lieux de mémoire’ Studies/Theoretische Grundlage der Erforschung ungarischer Erinnerungsorte. Szerk. Pál S. Varga, Karl Katschtaler, Donald E. Morse, Miklós Takács. Debrecen: Debrecen University Press, 2013. 169–181.
76. ’Tér, test és szubjektivitás Kocsis Ágnes Friss levegő című filmjében’. Tanítványi Disputa: In honorem Berta Erzsébet. Szerk. Bényei Péter, Fazakas Gergely Tamás, Lapis József, Takács Miklós. Debrecen: Debrecen University Press, 2013. 44–47.
77. ’Modernism and the Middlebrow: A Review of Recent Critical Developments’. Etudes Britanniques Contemporaines 46.1 (2014): 1–12.
78. 'Katherine Mansfield's Early Translations and Reception in Hungary'. Janka Kascakova, Gerri Kimber, eds. Katherine Mansfield and Continental Europe: Connections and Influences. Houndmills Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2015. 26-39.
79. 'The Humanizing Transformations of the Space of the Home in Elizabeth Gaskell's Cranford'. Lesa Scholl, Emily Morris, Sarina Gruver Moore, eds. Place and Progress in the Works of Elizabeth Gaskell. Aldershot: Ashgate, 2015. 23-36.
80. 'A női test mint áldozat: Polcz Alaine: Asszony a fronton'. Korall: Társadalomtörténeti Folyóirat. 16.59 (2015): 108-32.
81. 'Professzornők a Debreceni Egyetemen.' Debreceni Szemle 23.3 (2015): 260-277.
82. ‘Kutyaszimat és a viktoriánus kultúra rétegei.’ Irodalmi Szemle 58.11 (2015. nov.): 37-50.
83. ‘Metaphors and Transfiguration: A. S. Byatt’s “Morpho Eugenia” and Philip Haas’s Angels and Insects.’ Zsuzsa Csikai, Mónika Fodor, Gabriella Hartvig, Mária Kurdi, Gabriella Vöő (szerk.) Encounters, Intersections, Adaptations in Anglophone Literatures, Popular Culture, Theatre, and Film. Pécs: Institute of English Studies, University of Pécs, 2016. 284-317.
84. 'Whose Cup of Tea?: Katherine Mansfield in Post-1956 Hungary’. Szerk. Zsolt Győri, Gabriella Moise. Travelling around Cultures: Collected Essays on Literature and Art. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2016. 12-30.
85.‘A női test mint áldozat: Polcz Alaine: Asszony a fronton’. Szerk. Balogh László Levente, Valastyán Tamás. Az áldozat reprezentációi. Cultura Animi Kultúratudományi Sorozat; 2. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 2016. 71-107.
86. ‘Az adaptáció mint újrakódolás: A francia hadnagy szeretője könyvben és filmvásznon.’ Debreceni Szemle 25.2 (2017): 207-222.
87. ‘Power and Female Subjectivity in Virginia Woolf’s Three Guineas’. Szerk. Dorothea Flothow, Markus Oppolzer, Sabine Coelsch-Foisner. The Essay: Forms and Transformations. Heidelberg: Carl Winter Universitätsverlag, 2017. 229-240.
88. Quilting as Collective Self-Narrative by Women’ Cultural Texts and Contexts in the English Speaking World 5 (2017): 182-198.
89. ‘Space, Body and Subjectivitiy in Ágnes Kocsis’s Film Fresh Air (2006)’. Alexandra, Staub (szerk.) The Routledge Companion to Modernity, Space and Gender. New York, Amerikai Egyesült Államok, London, Egyesült Királyság / Anglia: Routledge, 2018. 238-249.
90. ‘”Az irodalom nem lehet egy nő életpályája, és ne is legyen az”: Párhuzamok az angol írónők 19. századi megítélése és Gyulai Pál nézetei között’. Panka, Dániel; Pikli, Natália; Ruttkay, Veronika (szerk.) Kősziklára építve. Built Upon His Rock : Írások Dávidházi Péter tiszteletére. Writings in Honour of Péter Dávidházi. Budapest, Magyarország : ELTE BTK Angol-Amerikai Intézet, Anglisztika Tanszék: 2018. 340-349.
91. 'A női test és a nő „megtestesülése” Mary Wollstonecraft A nő jogainak védelmében (1792) című esszéjében.' Női reprezentációk. Szerk. Tánczos Péter. Maecanas Maecenatum sorozat, vol. II. Debrecen és Veres Péter Kulturális Központ, Balmazújváros: Debreceni Egyetemi Kiadó (DUP), 2019. 14-29.


FORDÍTÁS:
1. ‘A romantikusok (Francisco de Goya, William Blake, Caspar David Friedrich, J. M. W. Turner, John Constable)’. Híres festők. 228–336. o. Debrecen: Hajja és Fiai Kft, 1996.
2. 2. fejezet: ‘Hófehérke és árnyéka’. Madonna Kolbenschlag. Búcsúcsók Csipkerózsikának. Artemisz Könyvek. Debrecen: Csokonai, 1999. 52–89. o.
3. George Eliot. ‘The Lifted Veil’. Lánnyá válik, s írni kezd. (ld. fent: Könyvek) 387–441.
4. Virginia Woolf. Egy jó házból való angol úrilány: Önéletrajzi írások. Artemisz Könyvek. Debrecen: Csokonai, 1999. 215 o.
5. Jean Rhys. Nagy mosolyt kérek! – Önéletrajzi írások. Artemisz Könyvek. Debrecen: Csokonai, 2001. 176 o.
6. Laura Klepaczki: Avon – Egy női világcég sikertörténete. Budapest: Partvonal, 2006. 255 o.
7. Terry Eagleton:„Esztétika és politika”. Kiséry András, Miklósi Zoltán, szerk. Vándorló elmélet: Angolszász írások Lukács Györgyről. Budapest: Gond–Cura, 2005. 130–59.
8. Virginia Woolf: Három adomány. Budapest: Európa, 2006. 368 o.
9. Séllei Nóra, szerk., bev. A feminizmus találkozásai a (poszt)modernnel. Artemisz Könyvek. Debrecen: Csokonai, 2006. 344 o.

EGYÉB SZERKESZTŐI TEVÉKENYSÉG:
sorozatszerkesztés:
Artemisz Könyvek. Debrecen: Csokonai Kiadó.
1. Naomi Woolf. A szépség kultusza. Ford. Follárdt Natália. 1999.
2. Madonna Kolbenschlag. Búcsúcsók Csipkerózsikának. Ford. Görömbei Réka, Kandra Zsuzsa, Pázmándi Krisztina, Puszta Zsófia, Séllei Nóra, Szabó Tamara. 1999.
3. Elisabeth Badinter. A szerető anya. Ford. Szekeres András. 1999.
4. Virginia Woolf. Egy jó házból való angol úrilány – Önéletrajzi írások. Ford. Séllei Nóra. 1999.
5. Jean Rhys. Nagy mosolyt kérek! – Önéletrajzi írások. Ford. Séllei Nóra. Debrecen: Csokonai, 2001.
6. Gyáni Gábor – Nagy Beáta (szerk). Nők a modernizálódó magyar társadalomban. Debrecen: Csokonai, 2006.
7. Séllei Nóra (szerk., ford.). A feminizmus találkozásai a (poszt)modernnel. Debrecen: Csokonai, 2006.
bibliográfia
1. ‘Válogatott irodalom: A nők történetének, a feminizmus történetének, a társadalmi nemek kapcsolatának, a szexualitás elméletének és történetének magyar nyelven hozzáférhető kiadványainak válogatott bibliográfiája’. Társszerkesztő: Pető Andrea. Rosalind Miles. Az idő leányai. Feminizmus és történelem sorozat. Budapest: Balassi Kiadó, 2000. 377–390. Átdolgozott formában: Joan Wallach Scott (szerk.). Van-e a nőknek történelmük? Feminizmus és történelem sorozat. Budapest: Balassi Kiadó, 2001. 369–383.
2. ‘Gender-bibliográfia: Az irodalom-, művészet- és kultúrakritika/elmélet és a társadalmi nem összefüggéseit vizsgáló, magyar nyelvű szakirodalom válogatott bibliográfiája’. ld. itt 2006.
3. ‘Gender-bibliográfia: Az irodalom-, művészet- és kultúrakritika/elmélet és a társadalmi nem összefüggéseit vizsgáló, magyar nyelvű szakirodalom válogatott bibliográfiája’ (frissített, bővített változat). Séllei Nóra (szerk., ford.). A feminizmus találkozásai a (poszt)modernnel. Debrecen: Csokonai, 2006. 301–42.
4. ‘Gender-bibliográfia: Az irodalom-, művészet- és kultúrakritika/elmélet és a társadalmi nem összefüggéseit vizsgáló, magyar nyelvű szakirodalom válogatott bibliográfiája’ (frissített, bővített változat). Séllei Nóra. Mért félünk a farkastól? Feminista irodalomszemlélet itt és most. Debrecen: Kossuth Egyetemi, 2007. 223–269.
egyetemi szöveggyűjtemény:
1. Reading Woman: A Collection of Primary Texts. KLTE, Angol Irodalmi Tanszék: házi jegyzet, 1993. 270 o.
2. Readings in Feminist Literary Criticism I–II. KLTE, Angol Irodalmi Tanszék: házi jegyzet, 1993, 1994. 650 o.
3. A Reader in the Theory and Practice of Autobiography. Társszerkesztő: John Stotesbury. Debrecen: Angol Irodalmi Tanszék: házi jegyzet, 2000.
4. Women and Madness in Literature. DE, Angol Irodalom Tanszék: házi jegyzet, 2001.
5. Gender Studies I. DE, Angol Irodalom Tanszék: házi jegyzet, 2001.
6. Gender Studies II. DE, Angol Irodalom Tanszék: házi jegyzet, 2002.
7. Gender, Subjectivity and Representation. DE, Angol Irodalom Tanszék: házi jegyzet, 2002.
8. The Theoretical Junctures of Feminism. DE, Angol Irodalom Tanszék: házi jegyzet, 2005.
9. Film and Gender. A Reader in Film Theory. Debrecen: Angol Irodalmi Tanszék: házi jegyzet, 2006.
10. Film, Literature and Adaptation. Debrecen: Angol Irodalmi Tanszék: házi jegyzet, 2007.
kontrollszerkesztés:
1. Új rend egy új világban. Dokumentumok az amerikai politikai gondolkodás korai történetéhez. Szerkesztette és fordította Lévai Csaba. Debrecen: Debrecen University Press, 1997. 232 o.
szótárszerkesztés:
1. Hungarolingua 2. Szótár (Az angol rész Séllei Nóra és Tuba Márta munkája) 229 o. Sorozatszerkesztő: Hoffmann István. Debrecen: Debreceni Nyári Egyetem, 1993.

RECENZIÓ:
1. ‘Perspectives: A review of Pilkington and Phizacklea (eds), Women in the Face of Change and Anne Reading, Polish Women, Solidarity and Feminism’. Journal of Gender Studies, 1.4 (1992–Nagy-Britannia): 544–547.
2. ‘A Classroom of One’s Own’. Journal of Gender Studies. II.1 (May 1993): 169–171. o.
3. Rosemarie Morgan, Women and Sexuality in the Novels of Thomas Hardy. Hungarian Journal of English and American Studies. 1.2 (1995): 162–165. o.
4. Jodi Mikalachki, The Legacy of Boadicea. Gender and Nation in Early Modern England. London & New York: Routledge, 1998. Hungarian Journal of English and American Studies 5.1–2 (1998): 423–426. o.
5. ‘Őrült nők ketrece’ (Charlotte Brontë Jane Eyre-jéről). Hajdú-Bihari Napló, 2001. július 7. 8. o.
6. ‘Az infantilis civilizáció ellenében – Memoár a világ legszélesebb panorámájú utcájából’ (Czeslaw Milosz: Az Ulro országa). Hajdú-Bihari Napló, 2001. szept. 28. 8.
7. Tess Cosslett, Celia Lury and Penny Summerfield, szerk. Feminism and Autobiography: Texts, Theories, Methods. Transformations: Thinking Through Feminism sorozat. London & New York: Routledge, 2001. Hungarian Journal of English and American Studies. 8.2 (2002): 197–200.
8. ‘Maszk és idill.’ – Katherine Mansfield, Elbeszélések; Naplók, levelek. Élet és Irodalom 48.50 (2004. dec. 10.):25.
9. ‘Ex Libris’. Élet és Irodalom 49.28 (2005. júl. 15.): 27.
10. ’Híradások a sötét kontinensről.’ (Forgács Zsuzsa Brúria, Bódis Kriszta, Gordon Agáta: Éjszakai állatkert: Antológia a női szexualitásról). Élet és Irodalom 49.47 (2005. november 25.): 25. o.
11. ‘Egy férfi terei – Más szemszögből.’ (Virginia Woolf. Jacob szobája). Élet és Irodalom 50.03. (2006. január 20.): 26. o.
12. ‘Ötven év morzsái. Virginia Woolf: Az évek.’ Élet és Irodalom 50. 24 (2006. június 16.): 26. o.
13. Deborah Martinson. In the Presence of Audience: The Self in Diaries and Fiction. Columbus: Ohio State UP, [2003]. Modern Fiction Studies 52.3 (Fall 2006): 760–63. interneten: ld. itt
14. ‘Ex Libris’. Élet és Irodalom 50.44 (2006. nov.3.): 25.
15. ‘”A világ Kasszandrája” – Brit írónő a Nobel-díjas’. Népszabadság (2007. október 12.): 12.
16. ‘Nősors-változatok (Doris Lessing: A fű dalol; Az ötödik gyerek)’. Élet és Irodalom 52.17 (2008. április 25.): 26.
17. ‘Melyik Másik? (Borgos Anna Portrék a Másikról című kötetéről)’. Kalligram 17.4 (2008. április): 99–102.
18. ‘Kultúraközi utazások a Copacabanától Lajka kutyáig. (Bán Zsófia: Esti iskola)’. Debreceni Disputa 6.7-8 (2008): 74–77.
19. Borgos, Anna: Portrék a Másikról – Alkotónők és alkotótársak a múlt századelőn [Portraits of the Other. Women Creative Artists and Creative Partners in the Last Century]. http://ahea.net/e-journal/volume-4-2011
20. ‘Enigmatikus találkozások: Bollobás Enikő: Egy képlet nyomában’. Élet és Irodalom 57.32 (2013. aug. 9.): 20.
21. Tiltott gyümölcs: Radclyffe Hall: A magány kútja. Élet és Irodalom: LXII.2 (2018): 20.
22. ‘Edit Zsadányi: Gendered Narrative Subjectivity: Some Hungarian and American Women Writers.’ Irodalomtörténet 99.1. (2018): 115-119.

LEXIKON SZÓCIKK:
Világirodalmi Lexikon, 13–17. kötet (Budapest: Akadémiai, 1992–1994):
1. Sinclair, May. Vol. 13. 153. o.
2. Stone, Irving. Vol. 13. 656. o.
3. Taylor, Anne és Jane. Vol. 15. 246. o.
4. Welty, Eudora. Vol. 17. 482–483. o.

EGYÉB:
1. Beszélgetések könyvekről/filmekről
a) Agnieska Graff-fal a Patriarchátus a Szexmisszió után című könyvéről a Lengyel Kulturális Központban (2003. január).
b) Költői-írói estek a Hatvani István Szakkollégiumban 1: Rakovszky Zsuzsával A Hold a hetedik házban című kötetéről (2010. március 4.)
c) Költői-írói estek a Hatvani István Szakkollégiumban 2: Rácz Zsuzsával Nesze neked Terézanyu! című kötetéről (2010. április 8.)
d) Költői-írói estek a Hatvani István Szakkollégiumban 3: Tóth Krisztinával Magas ladba és Hazaviszlek, jó? című köteteiről (2010. április 22.)
e) Költői-írói estek a Hatvani István Szakkollégiumban 4: Kiss Noémival Rongyos ékszerdoboz és Menyhért Annával Szelence című kötetükről (2010. április 29.)
f) A nők elleni erőszak elleni 16 napos akcióprogram keretében beszélgetés a Megöl a szerelem (Amores Que Matan)című filmről (2010. december 1.), az LMP szervezésében.
g) Haza-Home-Heimat–fesztivál (Budapest, A38 hajó, 2012. november 29-dec. 1.): 1+2 (Felolvasás és beszélgetés) Dubravka Ugrešić (Zagreb-Amsterdam) Beszélgetőtársak: Séllei Nóra és Kepes András
h) 2016. nov. 20.: Te mitől mászol falra? Beszélgetés falmászással és irodalommal. Rendező: Üvegplafon – Meddig terjed a nők szabadsága? Budapest, BME Sportközpont. Nyilvános beszélgetés. Moderátor: Réz Anna.
2. Könyvbemutatók:

  •  Rácz István: Költők és maszkok (Debrecen, 1998)
  • Szalay Edina: A nő kétszer (Debrecen, 2002
  • Miglena Nikolcsina: Jelentés és anyagyilkosság (Budapest, 2004)
  • Radclyffe Hall: A magány kútja (az első magyar fordítás) (Budapest, Közkincs Könyvtár; 2017. október 18.)

3. Beszélgetések könyvekről:

  • A Lánnyá válik, s írni kezdről: Budapest: RS 8, 2000. február. 5.
  • A Tükröm, tükrömről és a Lánnyá válikról: Pécs: Szenzus-csoport, 2002. április 11.
  • Kerekasztal-beszélgetés a Mért félünk a farkastól? -ról. Debrecen: Fiatal tudósok fóruma, 2007. november 28. Résztvevők: Kiss Noémi, Lapis József, Menyhért Anna, Sári B. László. Vezette: Takács Miklós
  • Irodalmi Centrifuga (kérdező: Bódis Kriszta, Gordon Agáta): Beszélgetés a Mért félünk a farkastól? című könyvről és a feminista irodalom(kritiká)ról Magyarországon. Budapest, Centrál Kávéház, 2008. április 10.

4. írott sajtóban megjelent interjú:
a) Lányok, asszonyok az üvegplafonon – Séllei Nóra a nők életben és alkotóművészetben betöltött szerepéről. Hajdú–Bihari Napló, 1999. december 24. 11. o. Készítette: Pozderka Judit.
b) Feminizmusok/tudományos beszédmódok/civil szerveződések. Korunk III.10 (2000): 28–35. o. Készítette: Virginás Andrea.
c) Feminizmus és irodalom. [url= www.vagy.hu/cikk.php] ld. itt [/url] 2005. június 13. Készítette: Soós Viktória.
d) Titkos írás: Az agyabtáblától a blogig. Nők Lapja Évszakok. 2005.6: 34-36. Készítette: Fodor Éva; téma: a nők és a naplóírás kapcsolata
e) Pénz számolva, asszony verve? Debrecen VIII.8 (2006. március 8.) 11. o. Készítette: Hassó Adrienn.
f) Gender mainstreaming. Beszélgetés a feminista irodalomtudományról Magyarországon. Készítette: József Lapis. Szkholion: A DE–BTK HÖK művészeti és szakfolyóirata. (2006. tavaszi félév): 13–17. o.
g) Szükség van magyar nyelvű konferenciákra Készítette: Soós Viktória. 22.06.2006. ld. itt
h) Még mindig a férfiíró a norma. Metró (2007. február 27): 6. Készítette: Jásper Ferenc.
i) Nemi kódok az irodalomban: Beszélgetés Séllei Nórával. Könyvhét 11.23–24 (2007. december): 528. Készítette: Illényi Mária.
j) Nem rombolunk – új tereket nyitunk: Beszélgetés Séllei Nórával. Egyetemi Élet 46.9 (2008. március): 32–33. Készítette: Kovács M. Edina. Másodközlés: ld. itt
k. „Egy autentikus női hang, avagy új látásmód, új világkép: beszélgetés Séllei Nóra professzor asszonnyal”. Egyetemi Élet 52.8 (2014. március): 28-29.
l. [url= http://pdkm.hu/ncta/FEMIZINE_magazin.pdf] „Az MTA feminista nagydoktorai: Séllei Nóra”.[/url] Femizine 1 (2015): 13-14. Kiadó: Magyar Női Érdekérvényesítő Szövetség
m. Már csak meg kellett írni”: Séllei Nórát Bozsó Georgina kérdezte. SzIFONline.
n. “Kit, mit takar ma a feminizmus?” A szakértő válaszol-rovatban Séllei Nórával Laszkács Denise készített interjút. Hajdú-Bihar megyei Napló, 2020. április 5.
5. rádióbeszélgetések:
a) Naomi Wolf A szépség kultusza című könyvéről. Kossuth rádió, Krónika, 2000. február 21.
b) az Artemisz Könyvek sorozatról. Kossuth Rádió, Kulturális Figyelő, 2000. március 23.
c) a Lánnyá válik… című könyvről. Kossuth Rádió, Irodalmi Figyelő, 2000. május 10.
d) Edwidge Danticat Vér és cukornád című könyvéről. Kossuth Rádió, Irodalmi Figyelő, 2000. szeptember 5.
e) Jean Rhys Nagy mosolyt kérek című könyvéről. Bartók Rádió, 2002. jan.23.
f) a Tükröm, tükröm … című monográfiáról. Kossuth Rádió, Társalgó, 2002. április 4.
g) Virginia Woolfról Az órák című film kapcsán. Petőfi Rádió, A vélemény szabad, 2003. március 14.
h) A Három adományról. Ez van – Irodalmi értesítő. 2006. május 12.
i) A feminizmus Magyarországon. Méliusz Rádió. 2006. május 30.
j) Doris Lessing Nobel-díjáról. Rádió Q. 2007. október 11.
k) Szabad a tér (Élet és Irodalom-beszélgetés kortárs írónőkről és fogadtatásukról). Klub Rádió, 2008. április 13.
l) Beszélgetés a Brontë-nővérek regényeiről; 2013. febr. 15. Kossuth Rádió.
6. részvétel televízióműsorban:
a. A Nagy Könyv – Regények Csatája Jane Austen Büszkeség és balítélet című regényének „tanújaként”. MTV2: 2005. május 24.; MTV1: 2005. május 28.; MTV2: 2005. július 29.
b. Alföld TV (Debrecen): Beszélgetés a feminizmusról. 2005. július 27.
c. Beszélgetés a Három adományról. Záróra. MTV2. A beszélgetést vezette: Bódis Kriszta. 2006. április 24.
7. Podcast:
a. Polcz Alaine Asszony a fronton című könyvéről másképpen (CEU podcasts: Második világháború; 2018. december 20.)

Legutóbbi frissítés: 2023. 06. 08. 11:03