Szerző | Cím | Témavezető | Év | Eredmény |
---|---|---|---|---|
Győri Zsolt | The Figures of Children in Oscar Wilde’s Tales | Dr. Bényei Tamás | 1995 | 2. helyezés |
Polónyi Krisztina | Prospero Figures in John Fowles The Magus and Iris Murdoch's The Sea, the Sea | Dr. Bényei Tamás | 1995 | 2. helyezés |
Kalmár György | The Pleasure of Orlando | Dr. Séllei Nóra | 1997 | 1. helyezés és különdíj |
Görömbei Réka | Myth in Angela Carter’s A Passion for New Eve | Dr. Bényei Tamás | 1997 | 2. helyezés |
Varga Tünde | The Uncanny in Angela Carter’s Fairy Tales | Dr. Bényei Tamás | 1997 | 2. helyezés |
Reichmann Angelika | Bulgakov’s The Master and Margarita and Rushdie’s The Satanic Verses | Dr. Bényei Tamás | 1997 | 3. helyezés |
Csengei Ildikó | Wilhelm Meister and Tristram Shandy | Dr. Bényei Tamás | 1997 | 3. helyezés |
Bányai Tamás | The Motif of Hell in Malcolm Lowry’s Under the Volcano | Dr. Bényei Tamás | 1997 | kari különdíj |
Fazekas Attila | Emily Brontë, Wuthering Heights: A Rebellion against the Dominant Discourses of the Western European Cultures | Dr. Séllei Nóra | 1997 | kari díjazott |
Herendi Krisztina | Angela Carter and Freud in The Magic Toyshop | Dr. Bényei Tamás | 1997 | -- |
Szabó Fruzsina | Figurative Structures in Stevenson’s Dr. Jekyll and Mr Hyde | Dr. Bényei Tamás | 1997 | -- |
Csengei Ildikó | The Bildungsroman as the Unreadability of the Bildungsroman | Dr. Bényei Tamás | 1999 | 1. helyezés |
Kovács Gergely | The Empire Laughs Back: A post-colonial reading of Frank McGuinness's Mary and Lizzie | Dr. Bertha Csilla | 1999 | 2. helyezés |
Kőrösi Márta | In and Out of Gender and Genre: Woolf’s Orlando | Dr. Séllei Nóra | 1999 | 3. helyezés |
Végső Roland | Requiem for a Nun and the The Faulkner Canon | Dr. Abádi Nagy Zoltán Dr. Bényei Tamás | 1999 | 3. helyezés |
Marthy Barna | The Configuration of Fluids in Iris Murdoch’s The Sea, the Sea | Dr. Bényei Tamás | 1999 | kari különdíj |
Czeglédi Anett | The Textuality of the Obscene and the Obscenity of the Text | Dr. Bényei Tamás | 1999 | -- |
Lantos Enikő | Twice-Told Tales: Fairy Tale, Gothic, and Fantasy in Angela Carter’s The Bloody Chamber and Other Stories | Dr. Séllei Nóra | 1999 | — |
Pelyvás Ágnes | Irony as a Technique of Defamiliarisation in Kurt Vonnegut’s Breakfast of Champions | Dr. Abádi Nagy Zoltán Dr. Bényei Tamás | 1999 | -- |
Nagy Krisztina | Postmodern Tragedy in Martin Amis’s Money | Dr. Bényei Tamás | 2001 | 1. helyezés |
Somogyi Gyula | „Áttétel és rémregény Kemény Zsigmond Ködképek a kedély láthatárán című szövegében” | Dr. Bényei Tamás Dr. Séllei Nóra Dr. Bényei Péter | 2001 | 1. helyezés |
Pozsgai Réka | Scylla and Charybdis: The Black Prince between Hamlet and Ulysses | Dr. Bényei Tamás | 2001 | 2. helyezés |
Szabó Katalin | Mystery or Mastery: Transferential Structures in Wilkie Collins’s The Moonstone | Dr. Bényei Tamás | 2001 | 2. helyezés |
Csatári Annamária | Margaret Drabble’s The Waterfall as a Künstlerroman | Dr. Séllei Nóra | 2001 | — |
Jakab Enikő | Illness and Family Romance: a Key Motif in Charlotte Brontë’s Novels | Dr. Séllei Nóra | 2001 | — |
Papp Klaudia | ’Parents as Is Lovers Is Noh Parents ah all’: Aspects of Motherhood in Marina Carr's Plays | Dr. Bertha Csilla | 2001 | 3. helyezés |
Somogyi Gyula | „Áttétel és rémregény Kemény Zsigmond Ködképek a kedély láthatárán című szövegében” | Dr. Bényei Tamás Dr. Séllei Nóra Bényei Péter | 2001 | 1. helyezés |
Moise Gabriella | The Trick Is to Keep Eating: The Poetics of Anorexia Nervosa in Janice Galloway’s The Trick Is to Keep Breathing | Dr. Bényei Tamás | 2001 | -- |
Szabó Judit | Fluidity and Phenomenonology in Virginia Woolf’s Mrs Dalloway | Dr. Bényei Tamás | 2001 | -- |
Tukacs Tamás | Strategies of Reading in John Fowles’s The Collector | Dr. Bényei Tamás | 2001 | -- |
Varga Judit | Plot Patterns in Iris Murdoch’s The Unicorn | Dr. Bényei Tamás | 2001 | -- |
Dóri Márta | Mirrors in Charlotte Brontë’s Villette | Dr. Séllei Nóra | 2003 | 1. helyezés |
Timár Krisztina | Karnevál, nyelv és törvény Rejtő Jenő Az ellopott futár című regényében | Dr. Bényei Tamás | 2003 | 1. helyezés |
Veres Ottilia | The Dream of the Text: The Opening Paragraph of Jeanette Winterson’s Sexing the Cherry | Dr. Bényei Tamás | 2003 | 2. helyezés |
Erdei Nóra | Miss Marple nyomoz | Dr. Séllei Nóra | 2003 | 3. helyezés |
Garamvölgyi Judit | Androgünia Adrienne Rich "Diving into the Wreck" és Ingeborg Bachmann Undine Geht c. művében | Dr. Séllei Nóra | 2003 | — |
Molnár Csaba | Reading the Uncanny | Dr. Bényei Tamás | 2003 | -- |
Orosz Szilárd | Angyali ontológia (Wim Wenders: Berlin fölött az ég) | Dr. Bényei Tamás Dr. Berta Erzsébet | 2005 | kiemelt első díj |
Nagy Nóra | Allegories of Art and Desire in the Pygmalion series of Edward Burne-Jones | Dr. Bényei Tamás | 2005 | 2. helyezés |
Gergely Nikoletta | Epistemology, Rhetoric and Power in Sigmund Freud’s “Fragment of an Analysis of a Case of Hysteria” | Dr. Séllei Nóra | 2005 | 3. helyezés |
Boros Mariann | Descent into the Underworld in Pat Barker’s Regeneration trilogy | Dr. Bényei Tamás | 2005 | -- |
Erdei Nóra | "The Erotic Beyond": Sexuality in Emily Dickinson’s and Christina Rossetti’s Poetry | Dr. Séllei Nóra | 2005 | — |
Gulyás Judit | The Phenomenology of Time in Virginia Woolf’s Mrs. Dalloway | Dr. Bényei Tamás | 2005 | -- |
Schottner Ágnes | The Shadow of theRue Fossette — The Shadow-like Figure of Lucy Snowe in Charlotte Brontë’s Villette | Dr. Séllei Nóra | 2005 | — |
Zimányi Eszter | Doors and Windows in Virginia Woolf’s To the Lighthouse | Dr. Bényei Tamás | 2005 | -- |
Barna Tibor | Oleanna: Feminism, Postmodernism and Political Correctness | Dr. Séllei Nóra | 2007 | — |
Kispál Mónika | Topography and Spatiality in Ian McEwan’s The Innocent | Dr. Bényei Tamás | 2007 | -- |
Krakkó Eszter | Charlotte Brontë’s Novels: Inviting the Picturesque | Dr. Séllei Nóra | 2007 | — |
Tamási Tímea | Crime as Punishment: Violence in Hannibal | Dr. Bényei Tamás | 2007 | -- |
Zimányi Eszter | Transgressive Female Bodies in Contemporary British Novels by Women | Dr. Bényei Tamás | 2007 | -- |
Szabó Orsolya Zsuzsanna | Genderképzetek az Osbourne-jelenségben | Dr. Séllei Nóra | 2009 | 2. helyezés |
Szeifert Ágnes | Szürrealizmus és felforgatás Angela Carter The Infernal Desire Machines of Doctor Hoffman című regényében | Dr. Bényei Tamás | 2009 | 3. helyezés |
Ureczky Eszter | Az ikerség térbeli alakzatai Bruce Chatwin On the Black Hill és Michel Tournier Gemini című regényeiben | Dr. Bényei Tamás | 2009 | 1. helyezés és különdíj |
Győri Dávid | James Bond alakjának hősként történő értelmezése Ian Fleming Casino Royale című regényében | Dr.Donald E Morse | 2009 | -- |
Szilágyi Gusztáv | Agatha Christie's Poirot: Rationality and Sensitivity | Dr. Bényei Tamás | 2011 | 3. helyezés |
Szalóki Zsuzsanna | The Mother Daughter Relationship in Fairy Tales by Contemporary Women Writers | Dr. Séllei Nóra | 2011 | -- |
Szabadi István | Magic and History in Susanna Clarke's Jonathan Strange and Mr Norrell | Dr. Bényei Tamás | 2011 | 3. helyezés |
Dabrowsky Ádám | The Postmodern Turn of American Comic Books | Dr. Bényei Tamás | 2011 | -- |
Mezei Sarolta | When Lash Touches Flesh - Sadism, Aggression and Pleasure in Some Contemporary Slasher Horror Films | Dr. Bényei Tamás, Dr. Kalmár György | 2011 | 2. helyezés |
Petneházi Anna | Gender and Power in Turn-of-the-Century British Fiction | Dr. Bényei Tamás | 2011 | -- |
Balogh Eszter | Representing the Male Body in First World War Art | Dr. Bényei Tamás | 2013 | 2. helyezés |
Csíki Ágnes | Woman, Mother, Vampire: The Resident Evil of Changing Social Anxieties | Dr. Bényei Tamás | 2013 | -- |
Fagyal József Szabolcs | The Presence of Transference and the Ethical Aspect of Narrating in Füst Milán’s A feleségem története and Ford Madox Ford’s The Good Soldier | Dr. Bényei Tamás | 2013 | 1. helyezés |
Seifert Péter | Alasdair Gray’s Anatomy. Art and Anatomy in Poor Things | Dr. Bényei Tamás | 2013 | 3. helyezés |
Szilágyi Gusztáv | Grandeur and Fall: Imperialist and Nationalist Ideologies in J. G. Farrell’s Empire Trilogy | Dr. Bényei Tamás | 2013 | 2. helyezés |
Szurkos Anita | Ruritania Today: Representations of the Balkans in Contemporary British and American Literature | Dr. Bényei Tamás | 2013 | -- |
Bozsó Georgina | I am still Me: Gender, Madness and Spatiality in Iain Banks’s The Wasp Factory | Dr. Séllei Nóra | 2013 | 2. helyezés és különdíj |
Seprenyi Viktória | The Pilgrim, the Tourist, and the Mestiza: Transitions in the Representation of Women in Sandra Cisneros's The House on Mango Street and Caramelo | Dr. Németh Lenke | 2013 | különdíj |
Keresztesi Ferenc | Robotzsaru: Egy ikonikus kiborg születése, filmjei és kálváriája | Dr. Kalmár György | 2013 | -- |
Róth Emese Blanka | Superhero Movies and Fandoms | Dr. Kalmár György | 2013 | -- |
Tófalvi Katalin | The Representation of the Female Body in Self-Portraits in Contemporary Photography | Dr. Kalmár György | 2013 | különdíj |
Molnár Alexandra | From "Cupid and Psyche" to "The Tyger's Bride" and Beyond: Historical Transformations of the Beauty and the Beast | Dr. Bényei Tamás | 2015 | -- |
Szökőcs Róbert | From The Role of Violence and Transgessive Behaviour in J. G. Ballard's Postmillenial Fiction | Dr. Bényei Tamás | 2015 | -- |
Feldmann Fanni | Előbújni a vasfüggöny mögül: a szexuális másság ábrázolása a magyar filmben a rendszerváltás előtt és után | Dr. Győri Zsolt | 2015 | -- |
Horváth Imre | Előbújni a vasfüggöny mögül: a szexuális másság ábrázolása a magyar filmben a rendszerváltás előtt és után | Dr. Kalmár György | 2015 | -- |
Porcsin Ákos | Moving Pictures -- Visual Language in Comic Book Adaptations | Dr. Kalmár György | 2015 | -- |
Kónya Marcell | Photographic Image Making of the Great War | Dr. Moise Gabriella | 2015 | -- |
Kruppa Terézia | (Post)colonial Encounters: Power Relations in Joseph Conrad's Heart of Darkness and Lloyd Jones' Mister Pip | Ureczky Eszter | 2015 | -- |
Szabó Éva | Narrative-making as a Form of Healing Trauma in Kate Atkinson's Behind the Scenes at the Museum | Ureczky Eszter | 2015 | -- |
Novák Zsófia | A jelentés keresése – A nyelv és a narratíva identitásformáló szerepe az American Gods és a The Dancers at The End of Time című regényekben | Dr. Bényei Tamás | 2017 | 1. helyezés |
Bajnay Flóra | „Nyílt Sebek” – Generációkon átívelő emlékezet megtestesülése Holokauszt áldozatok és elkövetők leszármazottjaiban | Dr. Bényei Tamás | 2017 | 1. helyezés |
Bodrogi Dóra | LMBTQIA ábrázolás a fikcióban – (Félre)ábrázolási minták a fikcióban brit szemszögből 1885 óta | Ureczky Eszter | 2017 | 2. helyezés |
Szenes Marianna | „Árulások helye”: Az ír Magdolna-mosodák emlékezete az írországi Galway-ban | Dr. Gula Marianna, Dr. Séllei Nóra | 2017 | 3. helyezés |
Ozsváth Eszter | Run and Catch: Movement and Identity in “The Loneliness Of The Long-Distance Runner” and The Catcher in the Rye | Dr. Györke Ágnes | 2019 | -- |
Szabó Zoltán | The Poetics and Politics of Landscape | Dr. Győri Zsolt | 2019 | 2. helyezés és különdíj |
Malou Kürpick | Postcolonial Identity and Intersectionality in Zadie Smith's Swing Time | Dr. Moise Gabriella | 2019 | 1. helyezés és különdíj |
Krisztán Daniella | The Metaphor of Cannibalism in David Mitchell’s Cloud Atlas: The Social and Natural Disaster of Consuming | Dr. Moise Gabriella | 2019 | 2. helyezés |
Tóth Adél Imola | Paths of Education in the Novels of Anne Brontë | Dr. Séllei Nóra | 2019 | -- |
Legutóbbi frissítés:
2023. 06. 08. 11:03