Dr. Séllei Nóra
Tematikailag releváns publikációi megtekintéséhez kattintson ide.
Dr. Bényei Tamás
Tanulmányok
1. „Seduction and the Politics of Reading in The French Lieutenant’s Woman.” Hungarian Journal of English and American Studies 1995. 2. 121-39.
2. „Piroska, a farkas (Angela Carter: A kínkamra).” Határ 1995.3, 174-81.
Pompeji 1996. 3.
3. „Cold Carnival: Laughter, Identity and Art in Angela Carter’s Nights at the Circus.” Proceedings of the Tempus JEP Conference, March 1996. Debrecen: Institute of English and American Studies, 1996, 85-96
4. „Risking the Text: Stories of Love in Jeanette Winterson’s The Passion.” Hungarian Journal of English and American Studies 3.2 (1997): 199-209
5. „Places in Between: The Subversion of Initiation Narrative in Ian McEwan’s The Innocent.” British and American Studies 1999.2, 66-73.
6. „Virginia Woolf and Angus Wilson: Genealogy and Literary History in Wilson’s No Laughing Matter.” Bényei – Szaffkó (szerk.). Happy Returns for Professor Pálffy. Debrecen: KLTE Institute of English and American Studies, 1999, 191-215.
7. Az ártatlan ország: az angol regény 1945 után. Debrecen: Kossuth Egyetemi Kiadó, 2003.
(főként "Az angol regény neme" c. fejezet)
Recenziók
1. „Szocreál és science fiction: A Nobel-díjas Doris Lessing alakváltozásai”. Élet és Irodalom, 2007. október 19, 6.
2. „’Csehov sehol sincs’: Katherine Mansfield életműve magyarul” (Katherine Mansfield: Elbeszélések. Katherine Mansfield: Naplók, levelek.) Holmi 2006 január, 121-131.
3. „Rakovszky Zsuzsa: A kígyó árnyéka”. Kritika 2003 április, 33-34.
„Szári és korcsolya” (Monica Ali: A muszlim asszony). Élet és Irodalom, 2005 november
4. „A szajha útja (Michel Faber: A bíbor szirom és fehér)”. Élet és Irodalom, 2006 április 14, 28.
5. „Viktoriánus idill (Elizabeth Gaskell: Phillis)” Élet és Irodalom, 2007 január
6. „Női antiutópia (Margaret Atwood: A szolgálólány meséje)”. Műút (Miskolc), 2007.
7. „Beleírás, átírás, szétírás (Bollobás Enikő: Az amerikai irodalom története). BUKSZ, 2007 tél, 325-335.
8. „Halott emberek könyvei (A. S. Byatt: Mindenem)”. Élet és Irodalom, 2008. január 11, 24.
9. „Ex libris” (Anna Porter: Fénytörések; Joseph Boyden: Három nap az út; Margaret Atwood: Pénelopeia; Alice Munro: Csend, vétkek, szenvedély), Élet és irodalom 2007 május
Dr. Kalmár György
Tematikailag releváns publikációi megtekintéséhez kattintson ide.
Dr. Györke Ágnes To see her thematically relevant publications, click here.
Papp Klaudia
1. “Inscription and Encryption: Daphne du Maurier’s Rebecca.” British and American Studies. 12.1 (2008): 121-128.
2. “Műfaji apóriák es melankólia Anita Brookner Tóparti szálloda című regényében” A nő mint szubjektum, a női szubjektum. Szerk. Séllei Nóra. Orbis Litterarum. Debrecen: Kossuth Egyetemi Kiadó, 2007. 205-215.
3. “A női(es) műfajok könnyedségéről, avagy: Mit rejt a Tóparti szálloda?”Debreceni Disputa. 2006 június. 69-72.
4. Review of Literature After Feminism, by Rita Felski. Hungarian Journal of English and American Studies 11.2 (2005): 240-243.
5. “Reading (and) Melancholy in Iris Murdoch’s The Unicorn.” Proceedings of the Seventh Biennial HUSSE Conference, Veszprém, 27-29 January 2005. Szerk. Bárdos Jenő et. al. Veszprém: Department of English and American Studies, University of Veszprém, 2006. 82-89.
6. “Aspects of Motherhood in Marina Carr’s Plays.” Proceedings of the First HUSSDE Conference. Szerk. Kurdi Mária és Szaffkó Péter. Pécs: Department of English Literatures and Cultures, University of Pécs, 2004. 100-109.
7. “Detection and Palimpsest in Margaret Atwood’s Surfacing.” Gender Studies 3.1 (2004): 163-169.
Dr. Németh Lenke
Monográfia
“All It Is, It’s a Carnival”: Reading David Mamet’s Female Characters with Bakthin. Debrecen: Kossuth Egyetemi Kiadó, 2007.
Tanulmányok
2. “Breaking Through Liminal Spaces: A Study of Adrienne Kennedy's Funnyhouse of a Negro." Focus. Papers in English Literary and Cultural Studies. Special issue on American Studies. Pécs: U of Pécs, 2006. 138-151.
3. “(Un)dialogized Polyphony: Dialogic Patterns in Two Adrienne Kennedy Plays.” Dialogue Analysis IX. Dialogue in Literature and the Media. Selected Papers from the 9th IADA Conference, Salzburg, 2003 – Part I: Literature. Szerk. Anne Betten and Monika Dannerer. Tübingen: Niemeyer, 2005. 451-459.
4. “David Mamet’s Women: Impulses of Carnivalization.” Proceedings of the HUSSDE1 Conference, Pécs, 2002. Szerk Mária. Kurdi and Péter Szaffkó. Pécs: Department of English and Cultures, U of Pécs, 2004. 108-116.
5. “Academia as a Carnivalized Space: A Bakhtinian reading of David Mamet’s Oleanna.” Eger Journal of American Studies. Vol. VIII. (2002). Szerk. Lehel Vadon. Eger: EKF Líceum. 2003. 235-245.
6. “David Mamet’s Women Characters: Conceptions and Misconceptions.” Eger Journal of American Studies. Vol. VII. 2001. Szerk. Lehel Vadon. Eger: EKF Líceum, 2003. 37-46.
7. “Carnivalization of the Business World: ‘The New Woman’ in Three Plays by David Mamet.” Focus: Papers in English Literary and Cultural Studies. Szerk. Kurdi Mária, Gabriella Hartvig és Andrew C. Rouse. Pécs: UP, 2000. 107-18.
8. “Miscommunication in David Mamet’s Oleanna.” Dialogue Analysis VI. Proceedings of the 6th Conference on Dialogue Analysis Prague 1996. Teil 2. Szerk. Svetla Cmejrková, Jana Hoffmanová, Olga Müllerová és Jindra Svetlá. Tübingen: Max Niemeyer Verlag, 1998. 437-44.
9. “The American Dream Genderized: A Study of Women Characters in David Mamet’s Oleanna. HUSSE Papers 1997. Szerk. Kurdi Mária és Horváth József. Pécs: UP, 1997. 132-38.
Publikációk / Gendertudományi Központ
Legutóbbi frissítés:
2023. 06. 08. 11:03