A Magyar Tudományos Művek Tárába feltöltött publikációs lista
A MAB (HP3) akkreditációs szempontjai szerint elrendezett publikációs lista erre a linkre kattintva nyitható meg.
KÖNYVEK
Szöveg és vágy. Pszichoanalízis/ Irodalom/ Dekonstrukció. Budapest: Anonymus, 2002. Letöltés.
„A női test igazsága.” Esettanulmányok egy metafora történetéből Chaucertől Derridáig. Kalligram, 2011.
Testek a vásznon: Test, film, szubjektivitás. Debreceni Egyetemi Kiadó, 2012.
Formations of Masculinity in Post-Communist Hungarian Cinema: Labyrinthian Men London: Palgrave Macmillan, 2017.
KÖNYVFEJEZETEK
1. „Robinson és Crusoe. Avagy: Hogyan (nem) lehetünk mindentudó elbeszélővé?” Kötelezők: Tanulmányok világirodalmi klasszikusokról. Szerk. Bényei Tamás. József Attila Kör, Kijárat Kiadó, 1999. 83-122.
2. „A másik allegóriái: Az alteritás pozíciói a dekonstrukcióban.” Vándor szövevény. Az Alföld Stúdió antológiája. Szerk. Szirák Péter. Debrecen: Csokonai Kiadó, 2001. 180-195.
3. „Szerelem, boldogtalanság, irodalom: A női figura és az esztétizált boldogtalanság ökonómiája 'A lovag meséjében’.” Nagyerdei megálló. Tanulmányok Vajda Mihály hetvenedik születésnapjára. Kossuth Egyetemi Kiadó, 2005. 164-191.
4. „A szeretők hallgatnak: A humanista test- és emberábrázolási hagyomány kimozdításai Peter Greenaway A szakács, a tolvaj, a felesége és a szeretője című filmjében.” Fejezetek a brit film történetéből. Szerk. Győri Zsolt. Eger: Líceum Kiadó, 2010. 239-252.
5. „A hely-telen szubjektum: A humanista emberábrázolási hagyomány kimozdításai David Cronenberg Karambol című filmjében.” A mondat becsülete. Szerk. Bényei Tamás. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 2010. 336-350.
6. „Bevezetés” Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben. Szerk. Győri Zsolt és Kalmár György. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, ZOOM, 2013. 7-15. (Társszerzőség Győri Zsolttal.)
7. „Magyar szenzórium, magyar mozi: Pálfi György testpolitikája.” Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben. Szerk. Győri Zsolt és Kalmár György. Debreceni Egyetemi Kiadó, ZOOM, 2013. 31-46.
8. „Barthes, Myers, punktum: a horror és a filmes jelentés határai.” Kritikai Mintázatok: Tanulmánykötet Angyalosi Gergely hatvanadik születésnapjára. Szerk. Antal Éva és Valastyán Tamás. Debreceni Egyetemi Kiadó, 2013. 221-236.
9. „A labirintus-elv: Férfiasságkonstrukciók és térszerkezetek összefüggései a magyar szerzői filmben.” Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. Szerk. Győri Zsolt és Kalmár György. Debreceni Egyetemi Kiadó / ZOOM, 2015. 41-55.
10. „Bevezetés: A tér, hatalom és identitás viszonyainak kutatása a magyar filmben.” Társszerző: Győri Zsolt. Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. Szerk. Győri Zsolt és Kalmár György. Debreceni Egyetemi Kiadó / ZOOM, 2015. 7-24.
11. “Apostate Bodies: Nimród Antal’s Kontroll and Eastern-European Identity Politics.” Andrea Virginás (szerk.) Spaces, Bodies, Memories. Cultural Studies Approaches in the Study of Eastern European Cinema. Cambridge Scholars Publishing, 2016. 112-130.
TANULMÁNYOK FOLYÓIRATOKBAN ANGOLUL
1. “The pleasure of Orlando, or the discourse of desire and the pleasures of the text.” Proceedings of the Second TEMPUS-JEN Mini-Conference. English Studies and the Cirruculum. Kossuth University, Debrecen, 1997. 19-27.
2. “The Homograph of Dorian Gray.” British and American Studies, 1998. 88-93.
3. “A Contract With the Devil: Writing and Evil in Thomas Hardy's The Woodlanders.” In: Séllei Nóra szerk. Alternative Approaches to English-Speaking Cultures in the 19th Century. Debrecen: KLTE Press, 1999. 80-88.
4. “The Gendered Other of Metaphysics.” Gender Studies, 2002/ 1. 117-122.
5. “She-who-must-be-obeyed. She, the veil, and the subject of mâladie.” The Anachronist, 2000.
6. “The Before of Order and the Cutting Edge of Literature. (Fantasy, Castration and the Grounding of Phallocentric Metaphysics in Geoffrey Chaucer’s ’The Knight’s Tale’)” Gender Studies, Vol. 1, No 4/ 2005. 99-107.
7. “Parler-Entre-Elles: Possibilities of a Less Phallocentric Symbolic Economy in Virginia Woolf’s Orlando.” The Anachronist, 2011. 57-79.
8. “Being a Subject is a Horrible Thing. (The absence of closed formations of subjectivity in A Nightmare on Elm Street)” Presences and Absences – Transdisciplinary Essays. Eds. Katarína Labudova, Nóra Séllei. Cambridge Scholars Publishing, 2013.
9. “What the body remembers. The Memories of Eastern-European Body Cinema: Pálfi György’s Taxidermia” Loci Memoriae Hungaricae –The Theoretical Foundations of Hungarian "lieux de mémoire" Studies. Debreceni Egyetemi Kiadó, 2013. 196-206.
10. “Halloween and the Limits of Cinematic Meaning.” Acta Universitatis Sapientiae Film and Media Studies, 2013/ 6, 149-163. http://www.acta.sapientia.ro/acta-film/C6/film6-9.pdf
11. “Body Memories, Body Cinema: The Politics of Multi-Sensual Counter-Memory in György Pálfi’s Hukkle.” Jump Cut 55, 2013. http://ejumpcut.org/archive/jc55.2013/kalmarHukkle/index.html
12. “Local Sensorium, Local Cinema: György Pálfi’s Sensuous Body Politics.” Acta Universitatis Sapientiae Film and Media Studies, 2014. 203–214.
13. “Inhabiting Post-Communist Spaces in Nimród Antal’s Kontroll.” Jump Cut56, Winter 2014-2015. http://www.ejumpcut.org/currentissue/KalmarKontroll/ p.-
14. “Sporty, traumatised men: Masculinity and the bodily inscriptions of cruelty in Szabolcs Hajdu's White Palms.” Studies in Eastern European Cinemas, Vol. 8. 2017: (1) pp. 34-48. (2016).
TANULMÁNYOK FOLYÓIRATOKBAN MAGYARUL
1. „Orlando öröme, avagy a vágy beszéde és a szöveg örömei.” Literatura, 1997/4. 368-388.
2. „Egy (f)elfedés (f)elfedése. (Avagy Noé és a gyönyör/veszteség helye: egy megjegyzés A szöveg öröméhez.)” Nappali Ház, 1997/3-4. 123-124.
3. „Az emlékezőt író regény. Nádas Péter: Emlékiratok könyve.” Alföld, 1998/5. 43-54.
4. „A pszichoanalízis fenséges tárgya.” Alföld, 1998/10. 61-73.
5. „Az ellopásban élő levél. (Megjegyzések a Lacan-Derrida vita magyar megjelenése kapcsán.)” Vulgo, 1999/1. 181-190. http://www.c3.hu/scripta/vulgo/1/01/kalmar.htm
6. „A tévedés dialektikája. Az irodalomelméletben újabban meghonosodott következetességről.” Alföld, 1999/ 5. 85-99.
7. „Az ördög írása. Thomas Hardy: Erdőlakók.” Alföld, 1999/ 11. 54-66.
8. „A női test igazsága. (A női test mint az igazság metaforája a patriarchális diskurzusban.)” Vulgo, 2000/ 1-2. 178-195.
9. „A másik allegóriái. (Az alteritás pozíciói a dekonstrukcióban.)” Alföld, 2000/ 7. 68-79.
10. „Szavak halott atyák felett.” Thalassa, 2001/ 2-3.
11. „A szöveg ezer öröm-teste.” Alföld, 2001/ 9.
12. „A filozófia és az anyai fallosz. Sade és a metafizikusok.” Literatura, 2001/ 4.
13. „A befordult férfi anatómiája.” Vulgo, 2003/ 3.
14. „A tudattalan és a posztstrukturalista paradigma.” Vulgo 2004/ 2. 84-102.
15. „Nyelv és strukturalitás. A lacani pszichoanalízis és a derridai dekonstrukció közötti elméleti vita egyes pontjairól.” Alföld, 2004/ 9. 59-77.
16. „Testek és áthelyeződések. (A vágy tárgyának áthelyeződései a reneszánsz angol költészetben: John Donne XIX. Elégiája)” Alföld, 2006/5.
17. „Derrida fátylai.” Alföld, 2008/7.
18. „Kritikai intervenciók és átírási kísérletek. (Megjegyzések a lacani szubjektum- és jelelméletről).” Alföld, 2009/6.
19. „Az idegenség határai. Az én-másik viszony a buddhizmusban.” Disputa 2010/ 7-8.
20. „Jelentés, materialitás, élvezet. (Sade testelméletei).” Alföld, 2010/ 9.
21. „A szörnyűség legújabb helyei. A farkasembermotívum kortárs áthelyeződései és a horror morfológiája.” Apertúra, 2011/ tél.
22. „A felsebzett szubjektum. Az ember trópusának poszt-humán átírásai David Cronenberg Karambol című filmjében.” Studia Litteraria 2011/1-2. 72-87.
23. „Szimulált szörnyűségek: Lady Gaga és Franenstein.” KULTer, 2011/ November. http://kulter.hu/2011/11/szimulalt-szornyusegek-lady-gaga-es-frankenste…
24. „Szubjektumkonstrukciók az Elm utcában. A szubjektivitás alakzatai a ’slasher’ horrorfilmben.” Apertúra, 2012/tél. http://apertura.hu/2012/tel/kalmar_szubjektumkonstrukciok_az_elm_utcaban
25. „Csinos nők a vásznon. Test, ideológia és jelentés a Micsoda Nőben.” KULTer 2012/07. http://kulter.hu/2012/07/csinos-nok-a-vasznon/
26. „Az összeszabdalt jelölő. A Halloween és a filmes jelentés határai.” Apertúra, 2013/ tél. http://uj.apertura.hu/2013/tel/kalmar-az-osszeszabdalt-jelolo-a-hallowe…
27. „Amikor a mélység visszanéz rád: a posztkommunista tér jellemzői Antal Nimród Kontroll című filmjében.” KULTer, 2013/11. http://kulter.hu/2013/11/amikor-a-melyseg-visszanez-rad/
28. „Hitehagyott testek: A Kontroll és a kelet-európai testpolitika.” Metropolis, 2013/3.
29. „A posztkommunista tér belakása Antal Nimród Kontroll című filmjében.” Aperúra, 2015/ősz.
30. „Testekbe írott kegyetlenség: Sport, trauma és férfiasság a Fehér tenyérben.” Apertúra, 2015/ ősz.
31. „Srácok a Moszkva térről: Férfiasságkonstrukciók, történelem és irónia Török Ferenc Moszkva tér című filmjében.” Metropolis 2016/4. 58-73.
ESSZÉK KÖNYVEKRŐL, "REVIEW ESSAYS"
"Richard Rorty: Esetlegesség, irónia és szolidaritás; Heideggerről és másokról." Alföld, 1997/12.
"Egy meta-elmélet margójára." Alföld, 1999/1.
"A modernitás arcai a pszichoanalízisben" Thalassa, 1999/1. Letöltés.
"A Deleuze-gép. (Az eltűnt Proust nyomában.)" Vulgo, 2003/ 1.
"A befordult férfi anatómiája." Vulgo, 2003/3.
„Test, anyag, jelentés. (Judith Butler: Jelentős testek)” Vulgo, 2005/ 3.
RECENZIÓK FOLYÓIRATOKBAN
"Antropológia és Irodalom." Disputa, 2004/ 1.
"A bölcselet boldogsága (Vulgo 2004/1)."Disputa, 2004/ 5. 51-53.
„Viszonylag szenzációmentes kultúratudomány.” Alföld, 2005/ 10.
„Vértörténeti anekdotatár. (Gudrun Schury: A vér kulturtörténete. )” Alföld, 2006/8.
„Nemek tropológiája. Darabos Enikő: Nem-játék. Nyelv, nemi szerepek, pszichoanalízis” Alföld, 2009/11.
FORDÍTÁS
John D. Caputo. "Pillanatok, titkok és szingularitások. Halállal üzletelés Kierkegaardnál és Derridánál." ["Instants, Secrets and Singularities: Dealing Death in Kierkegaard and Derrida."] Vulgo, 2000/ 3.
Slavoj Žižek. "A fantázia hét fátyla." Vulgo, 2004/ 2. 103-133.
Ole Nydahl. Könyv a szerelemről. (Szerelem és párkapcsolatok buddhista szemmel.) (proofreading). Jaffa kiadó, 2008.
"Hatás-iszony. Részletek Harold Bloom: The Anxiety of Influence. című könyvéből." [Selections from Harold Bloom’s The Anxiety of Influence. ] Forthcoming, Alföld.
Frank Lentricchia. "Foucault öröksége – egy új historizmus?" [Foucault’s Legacy – A New Historicism? In: Dobos István ed. A literary theory reader. Final title not known.] Forthcoming.
SZERKESZTÉS
Szerkesztett kötet vagy tematikus folyóiratszám (Összesen: 3)
1. Meghívott segédszerkesztője a Hungarian Journal of English and American Studies 1997/1. (irodalomelméleti tematikus) számának.
2. Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben. (Társszerkesztő: Győri Zsolt). Debreceni Egyetemi Kiadó / ZOOM, 2013.
3. Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. (Társszerkesztő: Győri Zsolt). Debreceni Egyetemi Kiadó / ZOOM, sajtó alatt.A
Dr. Kalmár György / Publikációk jegyzéke
Legutóbbi frissítés:
2023. 06. 08. 11:03