Krek Norbert szakmai önéletrajz

SZEMÉLYES ADATOK
Név: Krek Norbert
Születési hely és idő: Debrecen, 1994. augusztus 21.
e-mail:
norbert.krek@gmail.com

Orcid ID: 0000-0002-2394-7382

ResearcherID: GOE-5574-2022

 

VÉGZETTSÉG

2019 – Debreceni Egyetem, Irodalom- és Kultúratudományok Doktori Iskola, mediális kultúratudomány alprogram, PhD hallgató

  • témavezető: dr. Orosz-Réti Zsófia
  • Disszertáció: Nosztalgia és műfaj: Az izometrikus szerepjátékok műfajtudatának alakulása a nosztalgia kontextusában

2017 – 2019 angol – magyar bölcsészettudományi szakfordító, Debreceni Egyetem BTK

  • témavezető: dr. Orosz-Réti Zsófia – dr. Szabó Fruzsina
  • Fordítási projekt: Ian Bogost Persuasive Games című könyvéből az első fejezet lefordítása angolról magyar nyelvre.
  • Minősítés: kitüntetéses

2016 – 2018 okleveles magyar mesterszakos bölcsész, Debreceni Egyetem BTK

  • témavezető: dr. Orosz-Réti Zsófia
  • Szakdolgozat: Emlékezetstruktúrák a II. világháborút színre vivő FPS játékokban
  • Minősítés: kitüntetéses

2013 – 2016 okleveles magyar alapszakos bölcsész, Debreceni Egyetem BTK

  • témavezető: dr. Takács Miklós
  • Szakdolgozat: Emlékezethely és irónia viszonya Pintér Béla Kaisers TV, Ungarn című drámájában és annak színpadi változatában
  • Minősítés: jeles

 

VÉGZETTSÉG

magyar – anyanyelv

angol – felsőfok (szakfordítói képesítéssel)

 

KUTATÁSI ÉS TUDOMÁNYOS TEVÉKENYSÉG

  • videójáték médiuma
  • magyar videójáték-történet
  • emlékezetkutatás, nosztalgia
  • populáris kultúra (képregények, anime, részvételi kultúra)

 

DÍJAK, ÖSZTÖNDÍJAK
 

  1. 2022/23 – Új Nemzeti Kiválóság Program
  2. 2020/21 – Új Nemzeti Kiválóság Program
  3. 2019/20 – Új Nemzeti Kiválóság Program
  4. 2018 - A Bölcsészettudományi Kar Hallgatói Elismerő Oklevele
  5. 2017/18 – Új Nemzeti Kiválóság Program
  6. 2017/18 – Nemzeti Felsőoktatási Ösztöndíj [volt Köztársasági Ösztöndíj]
  7. 2017 – OTDK: harmadik helyezés. Pályamű: Emlékezethely és irónia Pintér Béla Kaisers TV, Ungarn című drámájában és annak színpadiváltozatában
  8. 2016/17 – kiemelt szakmai ösztöndíj (Debreceni Egyetem)
  9. 2015/16 – kiemelt szakmai ösztöndíj (Debreceni Egyetem)

OKTATÁSI FELADATOK
 

2022/2023/1

BTKM304BA-KR3 – Kortárs médiaipar, kötelező előadás másodéves levelezős és nappalis BA hallgatóknak, Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék

BTEMKM0010 – A magyar videójáték-fejlesztés történetei, szabadon választható gyakorlat levelezős és nappalis BA és MA hallgatóknak, Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék

2021/2022/2

BTEMKM008 – A videójáték médiuma, szabadon válaszható gyakorlat levelezős és nappalis BA és MA hallgatóknak, Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék

BTKM612BA – Kreatív T artalomgyártás, kötelező gyakorlat harmadéves levelezős és nappalis BA hallgatóknak, Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék

2021/2022/1

BTKM304BA-KR3 - Kortárs médiaipar, kötelező előadás másodéves levelezős és nappalis BA hallgatóknak, Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék

 

KONFERENCIAELŐADÁSOK
1. 2022.10.12.The languages of power and dystopia in Tyranny címmel, Between Fiction and Society Conference. Milánó, Olaszország.

2. 2021.12.11. Representing Eastern European Mnemonic Structures of Communist and Post-Communist-Era Mass Surveillance through Ethical Game Design in Beholder címmel, Utopian Possibilities: Knowledge, Happiness & Wellbeing Online Conference. Porto, Portugália.

3. 2021.05.19. A kétezer-tízes évek remasterelt fantasy izometrikus szerepjátékai a nosztalgiakutatás kontextusában címmel, DOSZ Tavaszi Szél Konferencia. Online, Miskolc.

4. 2021.04.17. Through the Eye of Civilians. A Procedural Rhetorical Analysis of This War of Mine címmel, Crisis, Change and Perspectives / Crize, schimbări și perspective / Válság, változás, perspektívák conference. Online, Sapientia Hungarian University of Transylvania, Románia.

5. 2019.11.15. Szerepjáték- és döntésmechanikák összefüggései a Tyranny című videojátékban címmel, Bán Imre Kultúratudományi Szakkollégium Őszi Konferencia. Debrecen.

6. 2018.03.25. Emlékezethely és videojáték: II. világháborús FPS játékok emlékezetreprezentációja címmel InterTalent UNIDEB Nemzetközi hallgatói konferencia. MTA Debreceni Területi Bizottság, Debrecen.

7. 2018.03.17. Játék a kultúratudományban: Game Studies mint Cultural Studies címmel, A Debreceni Egyetem Magyar Irodalom- és Kultúratudományi Intézetének hallgatói workshopján. Soó Rezső Kutatóházban, Síkfőkút.

8. 2017.05.25. Poszthumán testek: Az Ikarosz- és Lázár-mítoszok újraírása a Deus Ex: Human Revolution című videojáték alapján címmel, Test-Történetek Konferencia. University of Eötvös Lóránt, Budapest.

PUBLIKÁCIÓK

  1. Krek, Norbert. 2022a. “Túlélni, Bármi Áron – Civilek Háborús Reprezentációja a This War of Mine Című Videojátékban.” KORTÁRS ONLINE.
  2. ———. 2022b. “Játékoskultúrák Metszetében.” INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 22 (1): 127–132. doi:10.22503/inftars.XXII.2022.1.7.
  3. Dermentzopoulos, Christos, Lampros Flitouris, Nikos Filippaios, and Norbert Krek. 2021. “Új Szemlélet a Görög Bűnügyi Filmek És Televíziós Sorozatok Gyártásában.” KORUNK (KOLOZSVÁR) III. (10.): 59–65.
  4. Krek, Norbert. 2021. “A Kétezer-Tízes Évek Remasterelt Fantasy Izometrikus Szerepjátékai a Nosztalgiakutatás Kontextusában.” In Tavaszi Szél 2021 / Spring Wind 2021. Tanulmánykötet I., 564–573.
  5. Luna, Álvaro, and Norbert Krek. 2021. “Posztmigráns Európai Identitás a Képernyőn? Esettanulmány a Maghrebi-Francia És a Német-Török Detektívekről.” KORUNK (KOLOZSVÁR) III. (10.): 52–58.
  6. Krek, Norbert. 2020a. “A Harmadik Utas: Az Indie. Jesper Juul Handmade Pixels: Independent Games and a Quest for Authenticity Című Könyvéről.” MÉDIAKUTATÓ: MÉDIAELMÉLETI FOLYÓIRAT 21 (4): 97–100.
  7. ———. 2020b. “Egy Letűnt Műfaj? A Fantasy Izometrikus Szerepjátékok Eltűnésének Lehetséges Okai a 2000-Es Évek Elején.” INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 20 (3): 39–52. doi:10.22503/inftars.XX.2020.3.3.
  8. ———. 2018a. “Emlékezethely És Videójáték: A Második Világháború Emlékezeti Reprezentációja a Kétezres Évek FPS Játékaiban.” In A Mi Tendenciáink... - Szakkollégiumi Tanulmányok 6., 168–181.
  9. ———. 2018b. “Lieux de Mémoire and Video Games: Mnemonic Representations of the Second World War in First Person Shooter Games of the Early Twenty-First Century.” In The (Web)Sites of Memory, 32–42.
  10. ———. 2017a. “’56, Lucifer, Gengszterdráma.” SZKHOLION 2017 (2): 63–69.
  11. ———. 2017b. “Ludológia Level 99: A Game Studies Utóbbi 20 Éve.” In „A Mi Tendenciáink…” Szakkollégiumi Tanulmányok 5., 5:95–108.
  12. ———. 2017c. Emlékezethely És Irónia Pintér Béla Kaisers TV, Ungarn Című Drámájában És Annak Színpadi Változatában. Debrecen: Printart-Press.
  13. ———. 2016. “A Magyar Népmese Felnőtt – Szabó T. Anna Senki Madara Című Kisregényéről.” SZKHOLION 2016 (1–2): 38–42.
  14. ———. 2015. “Egy Helyben a Fekvő Emberrel.” VÖRÖS POSTAKOCSI: MŰVÉSZETI, TUDOMÁNYOS, KÖZÉLETI FOLYÓIRAT.

 

TUDOMÁNYNÉPSZERŰSÍTÉSI TEVÉKENYSÉG
1. 2022.11.29.: A Tiszatáj folyóirat Game Studies különszámának bemutatóján moderátori szerepben való részvétel a budapesti ELTE Digitális Bölcsészeti Tanszéken
2. 2022.10.25.: Állandó szerzőként való részvétel a Kortárs folyóirat lapszámbemutatóján és az azt követő kerekasztal-beszélgetésen Nagy Orsolyával dr. Hlavacska András moderálásával
3. 2022.09.30.: Kutatók Éjszakája kvíz A magyar videójáték-fejlesztés nyomában címmel, Nagy Orsolyával közösen

 

TAGSÁG TUDOMÁNYOS ÉS KULTURÁLIS SZERVEZETEKBEN
2022 –: Asztali Szerepjáték Kutatócsoport (Debreceni Egyetem)

2019 – 2020: Bán István Kultúratudományi Szakkollégium

2016 – 2018: Hatvani István Szakkollégium

2014 – 2018: DETEP

2014 – 2016: Pálffy István Színháztudományi Szakkollégium
 

SZERKESZTŐI MUNKA
1. The Taming of Affect: Affect, immersion and video games című HJEAS tematikus blokk szerkesztése dr.Orosz-Réti Zsófiával közösen, megjelenés alatt.

 

Legutóbbi frissítés: 2023. 06. 08. 11:03