Dr. Kalmár György Szakmai önéletrajz

ELÉRHETŐSÉG:
Debreceni Egyetem, Angol-Amerikai Intézet, 4010 Debrecen, Egyetem Tér 1. Tel: +36 52 512 900 / 22495. E-mail: kalmar.gyorgy@arts.unideb.hu, gykalmar@yahoo.com


INÉZETI/ TANSZÉKI FELADATOK:

2001-2016 Intézeti TDK felelős

2011. szeptembertől tanszékvezető-helyettes a DE Angol Irodalom és Kultúra Tanszéken

2012-2016 PR bizottsági tag

2017-től az Inézeti Tanács tagja

2017-2018 az Intézeti Tudományos Bizottság tagja

2018-2019 az intézeti Tehetséggondozó csoport vezetője

2019-től az Angol Irodalom és Kultúra Doktori Alprogram vezetője

 


FELSŐFOKÚ TANULMÁNYOK, TUDOMÁNYOS CÍMEK:

1992-1997 KLTE Magyar és angol tanárszakos diploma
Specializáció: Poszt-strukturalista irodalomelmélet. Diplomamunka: „The Pleasures of
Orlando: The Voice of Desire and the Pleasures of the Text.”

1994-1995 University of Central England, Birmingham. Ösztöndíjas egyetemközi csereprogram keretében

1997-1998 University of Oxford, Lady Margaret Hall. Kutató OSI/ FCO Chevening Ösztöndíjjal. Téma: pszichoanalitikus és poszt-struktu-ralista irodalomelmélet.
Tutor: Dr. Rosalind Ballaster, Mansfield College.

1998-Debreceni Egyetem Levelező tagozatos doktori hallgató a Modern brit irodalom és kultúra alprogramban

1999 szept.- 2000 jan. University of Indiana, Bloomington, USA. Kutató, egyetemközi kutató- és oktatócsereprogram keretében

2001-2002. Debreceni Egyetem. Egyéni felkészülő doktori hallgató az Interdiszciplináris bölcsészet-tudományok doktori iskola Modern filozófia alprogramjában.

2003 Debreceni Egyetem PhD cím filozófiából. A disszertáció címe: Szöveg és vágy: pszichoanalízis – irodalom – dekonstrukció.

2007 Debreceni Egyetem PhD cím irodalomból. A disszertáció címe: „A női test igazsága.” Esettanulmányok a női test és az igazság figuratív kapcsolatának történetéből Chaucertől Derridáig.

2009 március-június: ITAS, Spanyolország. Kutató a University of Canterbury (UK) és az Universidad de Málaga (Spanyol-ország) közös kutatóintézetében.

2014 Debreceni Egyetem
Habilitáció irodalom- és kultúratudományból. (Száma: 8/2014 Hab.) A habilitációs értekezés címe: Testek a vásznon: Test, film, szubjektivitás.

KONFERENCIASZERVEZÉS:

1. 2010. november 2. Bűntények a könyvtárszobából – Bűn és irodalom. Irodalom- és jogtudományi konferencia, Debrecen. (Főszervező, társszervezésben Elek Balázzsal, DE Jogi Kar).

2. 2012. május 4-6. ZOOM-1: Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben. Debrecen, MODEM. (Főszervező, társszervezésben Győri Zsolttal.)

3. 2013. április 3- 4. A XXXI. OTDK Humántudományi Szekciójában az „Angol nyelvű irodalmak és kultúrák I.-III.” tagozatok szervezője.

4. 2014. március 21. A Tavaszi Szél Konferencia társelnöke. Debreceni Egyetem.

5. 2014. december 12-13. ZOOM-2: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. Debrecen, MODEM. (Főszervező, társszervezésben Győri Zsolttal.)

6. 2016. május 15-16. Popular Music in Eastern Europe. Nemzetközi konferencia, Debreceni Egyetem. (Társszervezésben Győri Zsolttal és Ewa Mazierskával).

7. 2016. december 9-10. ZOOM-3: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben. Debrecen, MODEM. (Főszervező, társszervezésben Győri Zsolttal.)

8. 2018. december 7-8. ZOOM-4: Europe and Europeanness in Eastern European Cinema of the 2000’s / Európa és az Európaiság ábrázolása a kétezres évek kelet-európai filmjében. Kétnyelvű, nemzetközi konferencia. Debrecen, MODEM. (Főszervező, társszervezésben Győri Zsolttal.)


 

ELŐADÁSOK KONFERENCIÁKON:

Előadások meghívott előadóként:

 

1. 2019. június 6. The “Cross-Inter-Multi-Trans-“ Disciplinarities of English Studies. 4th ASSE International Conference on British and American Studies. Nemzetközi konferencia Vlora, Albánia. “Practising the Humanities at Times of Crisis.”

 

2. 2020. október 8. Men and Masculinities under Socialism: A Social and Cultural History. University of Bern, Svájc. “Masculinities under Socialism in The Prefab People” (Online)

 

3. 2021. április 17. Crisis, Change and Perspectives. Nemzetközi konferencia, Sapientia Hungarian University of Transylvania. “Narratives of Crisis and the Crisis of Narratives.”

 

Előadások Magyarországon:

 

1. 1996. december: TEMPUS-Jen Nemzetközi Konferencia, Debrecen. „The pleasure of Orlando: the discourse of desire and the pleasures of the text.”

2. 1997. március: XXIII. OTDK, Miskolc. „Orlando öröme, avagy a vágy beszéde és a szöveg örömei.”

3. 1997. nyár: ESSE 4 Nemzetközi Anglicisztikai Konferencia, Debrecen. „The Limits of Logical Consistency in Literary Criticism.”

4. 1998. szeptember: Alternative Approaches to English-Languare Cultures in the Nineteenth Century. Nemzetközi konferencia, Debrecen. “A Contract With the Devil: Writing and Evil in Thomas Hardy's The Woodlanders.”

5. 1998. november: Psychoanalysis and Gender Studies. Nemzetközi konferencia, Pécs. „Theory and the Limits of Consistency.”

6. 1999. január: HUSSE/4 Magyar Anglicisztikai Konferencia, Budapest. “She-who-must-be-obeyed. She, the veil, and the subject of mâladie.

7. 2000. április: Dícsérni és/vagy temetni Freudot. Debreceni Egyetem, Társadalomorvostani Intézet. „Szavak halott atyák felett.”

8. 2001. április: A Nappali Kórház fennállásának tizedik évfordulójára rendezett pszichiátriai és pszichológiai konferencia Debrecenben. „A lacani szubjektumról.”

9. 2003. január: HUSSE/6 Magyar Anglisztikai Konferencia, Debrecen. „Figures of Otherness in Deconstruction.”

10. 2005. január: HUSSE Magyar Anglisztikai Konferencia, Veszprém. „Figurations of the Body in Donne’s Elegy no. 19.”

11. 2006. április: A nő mint szubjektum, a női szubjektum nemzetközi konferencia, Debrecen. „A nő és a ’vad tartomány’: Az élőhalottak éjszakája fenomenológiai elemzése.”

12. 2010. november: Bűntények a könyvtárszobából – Bűn és irodalom. Irodalom- és jogtudományi konferencia, Debrecen. „Bűn és irodalom / Bűnös irodalom: Sade Márki esete.”

13. 2010. november: III. Magyar Pszichoanalitikus Filmkonferencia, Pécs. „A humanista szubjektum-alakzatok kimozdítási módjai David Cronenberg Crash című filmjében.”

14. 2011. november: Hibriditás a Kárpátok Között. Katalógusbemutató workshop nyitóelőadása. „A hibrid szubjektum.”

15. 2011. november: Loci Memoriae Hungaricae nemzetközi konferencia, Debrecen. „A kipreparált szubjektum: Identitás, trauma, történetiség és a kelet-európai hibrid mozi.”

16. 2012. május: Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben konferencia, MODEM, Debrecen. „Az emberábrázolások határvidékein: Pálfi György: Hukkle (2002)

17. 2014. február: Az Erőszak. DE. „Az erőszak vizuális jellemzői a ‘slasher’ horrorfilmben.”

18. 2014. március 28-29.: KULTok III: A populáris kultúra medialitása konferencia, Debrecen, MODEM. „A kelet-európai film testképei.”

19. 2014. szeptember 2.: ESSE, Kassa, Szlovákia. „Cultural Studies Approaches to Contemporary Eastern-European Cinema”

20. 2014. december 13.: ZOOM-2: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. Debrecen, MODEM. „Labirintus-figurációk a magyar szerzői filmben.”

21. 2016. február 26-27.: Gender, Translocality and the City in post-1945 Literary and Visual Culture. Nemzetközi konferencia, Debrecen. „A closet of one's own: Places of non-hegemonic masculinities in contemporary Hungarian cinema.”

22. 2016. december 9-10.: ZOOM-3: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben. Debrecen, Modem.A roma férfiasság alakzatai a kétezres évek magyar rendezői filmjében”

23. 2017. szeptember 28-30. Contact Zones. Nemzetközi konferencia, Budapest: „Migrant Masculinities and Global Homelessness in Refuge England (Robert Vas, 1959)”.

24. 2017 október 20-21. Modern Capitals and Historical Peripheries: Central Europe from the Perspective of Contested Modernities. Nemzetközi konferencia, Budapest, MTA Filozófiai Intézet. „Contested Modernities in Post-Communist Hungarian Cinema.”

25. 2017. november 16-18. Memory Matters: Film, Culture, Politics. Nemzetközi konferencia, Budapest, Pázmány Péter Tudományegyetem. „After the Crash: Post-Communism and the Memory Politics of Redemption in The World is Big and Salvation Lurks around the Corner.

26. 2018. december 7-8. ZOOM-4: Europe and Europeanness in Eastern European Cinema of the 2000’s / Európa és az Európaiság ábrázolása a kétezres évek kelet-európai filmjében. Kétnyelvű, nemzetközi konferencia. Debrecen, MODEM. „Impossible Encouters on a Frozen Planet: The Dystopian Europe of Jupiter’s Moon”.

27. 2019. június 17. Új Nemzeti Kiválóság Program Konferencia, Debreceni Egyetem. „A fehér férfiasság kulturális konstrukciói a kétezres évek európai rendezői filmjében.”

28. 2019. november 8-9. A film(tudomány) hálózatai. PPKE, Budapest. „Filmkutatás a poszt-krízis korban.”

29. 2020. december 5. Screen Cultures in the 21st Century / Mozgóképkultúrák a 21. században. “The cinema of the Deplorables”. (ONLINE)

30. 2021. június 14. Új Nemzeti Kiválóság Program Konferencia, Debreceni Egyetem. „A fehér férfiasság kulturális konstrukciói a kétezres évek európai rendezői filmjében.”

 

 

Előadások külföldön:

1. 1997. május: Nemzetközi Anglisztikai Konferencia, Temesvár, Románia. „The Homograph of Dorian Gray.”

2. 1999. május: Nemzetközi Anglisztikai Konferencia, Temesvár, Románia. „Gendered Figurations of Truth in Chaucer’s The Wife of Bath’s Tale.”

3. 2001. május: Nemzetközi Anglisztikai Konferencia, Temesvár, Románia. „The Gendered Other of Metaphysics.”

4. 2002. május: Nemzetközi Anglisztikai Konferencia, Temesvár, Románia. „Lacancan, Derridada: Notes on a Debate.”

5. 2003. május: Nemzetközi Anglisztikai Konferencia, Temesvár, Románia. „Derrida’s Hymenology in Dissemination

6. 2004. május: Nemzetközi Anglisztikai Konferencia, Temesvár, Románia. „Constructions of the Body in Peter Greenaway’s The Cook, the Thief, his Wife and her Lover.

7. 2005. május: A filmművészet esélyei a multimédiás korban. VIII. Erdélyi Film- és Médiatudományi Konferencia, Kolozsvár, Románia. „Constructions of the Body in Pretty Woman.

8. 2006. május: Képzelet és interaktivitás IX. Erdélyi Film- és Médiatudományi Konferencia, Kolozsvár, Románia. „Cronenberg’s Crashed Subjects.”

9. 2011. július: Theorising the Popular konferencia, Liverpool, UK „The Open Subject of Horror Cinema.”

10. 2011. augusztus: Presence / Absence konferencia, Ruzomberok, Szlovákia. „Being a Subject is a Horrible Thing: Constructions of Subjectivity in A Nightmare on Elm Street.”

11. 2012. május: The Cinema of Sensations. Nemzetközi konferencia, Kolozsvár. „Trauma, Sensuality and Symptomatic Story-Telling in Hungarian Cinema.”

12. 2012. szeptember: Re-Thinking Humanities and Social Sciences: The Politics of Memory. Nemzetközi konferencia, Zadar, Horvátország. „Body Memories, Body Cinema: Traumatic Identity, Symptomatic Storytelling and Alternative Histories in Contemporary Hungarian Cinema.”

13. 2013. június: NECS – European Network for Cinema and Media Studies 2013, Prága, Csehország. “The Politics of the Underworld: Nimród Antal’s Kontroll.”

14. 2014. szeptember 2.: ESSE, Kassa, Szlovákia. “Cultural Studies Approaches to Contemporary Eastern-European Cinema.”

15. 2015. április 15.: Eastern European Cinema. Preston, Nagy Britannia: “Labyrinthian Spaces in Hungarian Cinema.”

16. 2016. április 22-23.: Masculinity and the Metropolis. Canterbury, Nagy Britannia: “Men Forced Underground”.

17. 2016. július 26-30. NECS 2016, Potsdam, Németország. “Retreat Films in Post-Communist Hungarian Cinema.”

18. 2017. szeptember 20-23. Small Cinemas 2017. Nemzetközi konferencia, Bilbao, Spanyolország. “Back to the Local: Retreating Men in Contemporary Eastern European Cinema.”

19. 2018. március 13. Ephemereal cinema. Nemzetközi konferencia, Preston, Nagy-Britannia. “The Post-Communist and the Post-Truth: Political Advertisement Videos in Contemporary Hungary.”

20. 2019. április 6. Feminism and Technoscience. Az EAAS Women’s Network nemzetközi konferenciája, Thesszaloniki, Görögország. “Gendered Technophobia in Post-Crisis Sci-Fi Cinema.”

21. 2019. szeptember 25-27. Small Cinemas, Small Spaces. Lisszabon, Portugália. “Claustrophobia and Escapism in Post-Communist Hungarian Cinema.”

22. 2020. szeptember 11-12. Small Cinemas International Conference: Political Imaginaries of Small Cinemas and Cultures. Kolozsvár, Románia. “Off-Modern Political Imaginaries in the Cinemas of Eastern Europe”. (ONLINE)

23. 2021. június 7-13. NECS 2021. Transitions: Moving Images and Bodies. Hosted by the University of Palermo. “Europe in Transit: Bodily, Spiritual and Cinematic Transformations in Jupiter’s Moon.” (ONLINE)



 

ELNYERT DÍJAK, ELISMERÉSEK:

1. 1997. Első díj a Miskolcon megrendezett XXIII. Országos Tudományos Diákköri Konferencián Angol és Amerikai irodalom és kultúra szekcióban

2. 1997. A Magyar Felsőoktatásért és Kutatásért Alapítvány különdíja

3. 1997. A debreceni Universitas Alapítvány díja hallgatói tudományos tevékenység elismerése címen

4. 1999. A debreceni Universitas Alapítvány díja oktatói tudományos tevékenység elismerése címen

5. 1999. A Tehetséges Debreceni Fiatalokért Alapítvány díja egyéni kategóriában

6. 2003. Deák Ferenc Ösztöndíj (a 2003/2004. tanévre)

7. 2014-2017. MTA Bolyai János Kutatói Ösztöndíj

8. 2017. A Debreceni Egyetem Angol-Amerikai Intézetének Publikációs Díja (A Formations of Masculinity in Post-communist Hungarian Cinema című könyvért)

9. 2018-2021. MTA Bolyai János Kutatói Ösztöndíj

10. 2018-2019. Új Nemzeti Kiválóság Program, Bolyai+ ösztöndíj. ÚNKP-18-4-DE

11. 2019-2020. Új Nemzeti Kiválóság Program, Bolyai+ ösztöndíj. ÚNKP-19-4-DE

12. 2020-2021. Új Nemzeti Kiválóság Program, Bolyai+ ösztöndíj. ÚNKP-19-4-DE

13. 2020. A Debreceni Egyetem Publikációs Díja (A Post-Crisis European Cinema című könyvért)


 

MUNKA:

1996-1997 Demonstrátor a KLTE Brit Irodalom Tanszékén

1998 szeptembertől tanársegéd a KLTE (ma: Debreceni Egyetem) Brit Irodalom Tanszékén

2003/2004 tanév: Óraadó a budapesti Mathias Corvinus Collegiumban. (A kurzus témája: kultúraelmélet)

2007 szeptembertől: Adjunktus a DE Brit Kultúra Tanszékén

2008 szeptemberétől: Óraadó tanár a PTE Ázsia Központjában (A kurzus témája: buddhista filozófia)

 

2014 szeptembertől: Docens a DE Brit Kultúra Tanszékén

Legutóbbi frissítés: 2023. 06. 08. 11:03