Név: Bernadette Kovacs
Egyetem: Bellarmine University, Louisville, Kentucky, U.S.A.
A külföldön, a Debreceni Egyetemen töltött félévem alatt sok csodálatos professzorral találkoztam, akik érdekes, gondolatébresztő órákat tartottak. Különösen élveztem az irodalomórákat, ahol nagy tudású és felkészült tanáraim voltak. Az órai viták inspirálóan hatottak rám, és sokszor még a különféle kurzusok témái is kapcsolódtak egymáshoz. És mindazt, amit a Debreceni Egyetemen töltött időszak alatt tanultam, magammal viszem és otthoni egyetememen is hasznosítani fogom.
Név: Christina Neuhaus
Egyetem: Dortmundi Műszaki Egyetem, Németország
2011-ben két félévet töltöttem cserediákként az Angol-Amerikai Intézetben, melyből egy szemeszterben az amerikanisztikai mesterképzésen tanultam. Az Intézetben töltött idő alatt minduntalan elámultan az őszintén segítőkész alaphangulaton és a tanárok és a diákok közötti szoros kapcsolaton az órák keretein belül és kívül egyaránt. A kurzusok, amelyeket felvettem, olykor olyan területekre kalauzoltak el, amelyek mindaddig teljesen újak voltak számomra, mint például az amerikai-magyar kapcsolatok, de volt olyan is, amelynek következtében új irányt vettek korábbi kutatásaim az új szempontok révén. S ami legalább ilyen fontos: a kis létszámú csoportok és mind a diákok, mind az oktatók részéről felém áradó hihetetlen nyitottság és kedvesség együttesen még nekem mint cserediáknak is lehetővé tették, hogy igazi részévé válhassak egy közösségnek. Ez jóval túlmutatott a közös óralátogatáson -- és az egyik legfontosabb tényező abban, hogy a Debrecenben töltött év életem egyik legszebb élményévé vált.
Név: Malou Kürpick
Egyetem: Dortmundi Műszaki Egyetem, Németország
Az Erasmus egyik legérdekesebb aspektusa az, hogy az otthonról, valamint a fogadóintézményről alkotott képünket az új perspektíva alapján átértékeljük. Az én esetemben ez azt jelentette, hogy a 30-40 hallgatónál lényegesen kisebb szemináriumi csoportok és a tanítás merőben más megközelítése segítettek annak letisztázásában, hogy a film és az irodalom miként értelmezhető művészetként, illetve általában véve a tanulást is másként látom. A Debreceni Egyetem, Angol-Amerikai Intézetében megtapasztalt szoros olvasásra fektetett hangsúlyt nagyszerűen kiegészítette a Dortmundi Egyetem egyszerre átfogó, helyenként pedig részleteket, töredékeket felvillantó elemzői megközelítése, ahol a szépirodalmi műveket inkább bizonyos témakörök és tudományos területek keretében vizsgáljuk. Az Intézetben nagyon mélyrehatóan, egészen fókuszált módon elemeztünk irodalmi és filmes szövegeket, ezt korábban nagyon ritkán tapasztalhattam csak meg. De, ami igazán meglepett az a hallgatók és különösen a tanárok nyitottsága. Ez a közeg nagyon sokat segített nekem abban, hogy az általam ismert egyetemekről és a Magyarországról általában véve alkotott benyomásaimat megosszam az igazán nyitott és nagyon kedves oktatókkal. Számomra fantasztikus volt, hogy folyamatosan kaptam visszajelzést arról, hogy hogyan haladok a tanulmányaimmal, ez képet adott az eredményeimről és azok értékéről.
Néhány hónappal azután, hogy 2015-ben visszatértem Dortmundba, eleinte csak játszadoztam a gondolattal, hogy vissza kellene jönnöm ide, végül 2016-ban a Debreceni Egyetem anglisztika mesterképzésének hallgatója lettem. Az Angol-Amerikai Intézet sokat segít nekem abban, hogy tisztábban lássam mit is szeretnék csinálni a jövőben—nem tervezem, hogy a tanulást a közeljövőben abbahagyom, sőt remélem egyszer még az egyetemen oktathatok.