Lénárt-Muszka Zsuzsanna
Szakmai önéletrajz
Oktatási tapasztalat
2020- : tanársegéd, Angol-Amerikai Intézet, Észak-amerikai tanszék, Debreceni Egyetem
2016-2020: óraadó, Angol-Amerikai Intézet és Idegen Nyelvi és Továbbképzési Központ, Debreceni Egyetem
2012- : angoltanár, LingoGroup, Oxford, és Globus nyelviskolák; vizsgáztató, Globus nyelviskola
Végzettség, tanulmányok
2016-2020: Debreceni Egyetem, Irodalom- és Kultúratudományok Doktori Iskolája, PhD fokozat megszerzése
- fokozatszerzés időpontja: 2021. november 8.,. okl. száma: 180/2021/PHD, okl. minősítése: summa cum laude
- az értekezés címe: Mothers in the Wake of Slavery: The Im/possibility of Motherhood in Post-1980 African American Women’s Prose (ford. Anyák a rabszolgaság után: Az anyaság lehetősége és lehetetlensége afroamerikai írónők 1980 utáni prózájában)
2015-2017: okleveles angoltanár (MA), Debreceni Egyetem, BTK
2010-2012: amerikanisztika szakos bölcsész (MA), Debreceni Egyetem, BTK
2007-2010: anglisztika szakos képzés (BA), üzleti angol és fordítástechnika specializáció, Debreceni Egyetem, BTK
Ösztöndíjak, pályázatok
2021-2022: EFOP-3.4.3-16-2016-00021 „A Debreceni Egyetem fejlesztése a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében” pályázat, az „All Eyes on EYE” c. e-learning tananyag összeállítása
2018-2019: EFOP 3.6.1 „Venture Catapult” pályázat, Fiatal Kutatói Ösztöndíj 1. és 2. köre a „Vállalkozói szemlélet és társadalmi innováció: E-learning alapú szolgáltatás fejlesztése középiskolai tanárok számára a vitamódszer oktatásban való felhasználhatóságáról” pályázattal; a „Vita és innováció: Bevezetés a vitamódszer használatába a tanórán és azon kívül” c. e-learning tananyag összeállítása
2018: Universitas ösztöndíj
2010: Pro Regione ösztöndíj
2009-2010: DETEP tehetséggondozási ösztöndíj
Tagság szakmai szervezetekben
2022- : AHEA (American Hungarian Educators Association, Amerikai_magyar Tanáregyesület)
2021- : CEACS (Central European Asociation for Canadian Studies)
2018- : Gender Studies Network of the Society for the Study of English
2018: Alföld Stúdió kritikai műhely
2016- : Hungarian Society for the Study of English (HUSSE)
2016- : Hungarian Association for American Studies (HAAS)
2011-2012: Hatvani István Szakkollégium
2009-2010: Debreceni Egyetem Tehetséggondozó Programja
Nyelvismeret
Angol – angol szakos egyetemi diploma
Szlovák – felsőfok
Német – kezdő
Témavezetés
2017- : üzleti angol BA specializációk témavezetése (12)
2018- : MA/OMA szakdolgozat témavezetés (3), BA szakdolgozat témavezetés (8)
Egyéb szakmai tapasztalat
- Nyelvi tesztelés
2018- : A Stipendium Hungaricum PhD ösztöndíjprogramban részt vevő hallgatók éves komplex nyelvi mérése és értékelése az Angol-Amerikai Intézetben
2019: az Angol-Amerikai Intézet nyelvi alapvizsgája (EYE) szóbeli tételeinek az aktualizálása, új tételek és feladatok összeállítása
2018- : részvétel a DEtect nevű, elsőéves angol szakos hallgatók nyelvi szintjét felmérő projekt előkészítésében és tesztelésében
2017- : részvétel az Angol-Amerikai Intézet nyelvi alapvizsgájának (EYE) fejlesztésében (feladatlapok összeállítása) és vizsgáztatásában (szóbeli vizsgák lebonyolítása, írásbeli feladatlapok javítása); a hallás utáni értés vizsgarész koordinálása
- Részvétel az IEAS Writing Center programjában
2020- : tutor, majd szakmai koordinátor
- Intézeti Tanács tagság, 2021-
- E-learning tananyagfejlesztés
2021-2022: All Eyes on EYE c., nyelvi alapvizsgára felkészítő e-learning tananyag társszerzője (társzerzők: Dr. Csépes Ildikó, Dr. Szabó Fruzsina, Dr. Venkovits Balázs)
2021: Útmutató a sikeres és önálló nyelvtanuláshoz: Kézikönyv és módszertani kisokos a DE hallgatóinak és munkatársainak (2021) c. e-learning tananyag társszerzője (Dr. Szabó Fruzsinával)
2018- 2019: a Vita és innováció: Bevezetés a vitamódszer használatába a tanórán és azon kívül c. módszertani e-learning tananyag társszerzője (Dr. Venkovits Balázzsal)
- Tudományszervezés, szekcióelnöklés
2021: OTDK házi forduló zsűrizés; országos forduló: 2 versenyző írásbeli dolgozatának bírálója
2019: a „Black Women’s Experiences of Trauma” c. panel szervezése és szekcióelnöklés a HAAS 13 konferencián (Debrecen)
2018 és 2019: az Angol-Amerikai Intézet Fiatal Kutatók workshopjának társszervezése BA, (O)MA-s hallgatóknak, a workshopon a hallgatók mentorálása, szekcióelnöklés
2017-: zsűrizés a DEbate angol nyelvű vitaversenyek elődöntőin és döntőjén; a verseny társszervezése
- Oktatott kurzusok
BTAN3101OMA English Language Teaching Methodology 1.
BTAN5100OMA English Language Teaching Methodology 2.
BTAN23001BA-K2 American Literature 2.
BTAN25007BA-K3 English in Advertising and the Media
BTAN10000BA-K2 Essay Writing and Research
BTAN27014BA Skills Development in Business English
BTAN10001BA-K3 Skills Development: Reading & Speaking
BTAN10002BA-K3 Skills Development: Speaking & Listening
BTAN10003BA-K3 Skills Development: Writing & Composition
BTNYF00141 Angol felsőfokú előkészítő C1
BTAN5204OMA Teaching Contemporary American Culture and Litearture
BTAN33006BA Black Women’s Writing
Önállóan kidolgozott kurzus
BTAN33006BA Black Women’s Writing
Publikációs lista
- Mothers, Mentors, and Communities in Alice Walker’s The Color Purple and Sapphire’s Push. Mothering, Community, and Friendship, edited by Dannabang Kuwabong és Essah Díaz, Demeter Press, 2022. Megjelenés alatt.
- Motherhood and the Maternal Body in The Color Purple. Critical Insights: The Color Purple, edited by Jericho Williams, Salem Press, 2022, pp. 128-142.
- Reproductive Racism in Daniel Evans’s “Harvest:” Black, Chicana, and White Motherhoods in the Context of Reproductive Rights Discourses. Gender Studies vol. 20, no. 1, 2021, pp. 31-45.
- Narrating Motherhood: The Power of Storytelling. Rev. of Writing Mothers: Narrative Acts of Care, Redemption, and Transformation, ed. By BettyAnn Martin and Michelan Parr. Hungarian Journal of English and American Studies (HJEAS) vol. 27, no. 2, 2021, pp. 443-447.
- All Eyes on EYE (2021). E-learning segédanyag az Angol-Amerikai Intézet nyelvi alapvizsgájára való felkészüléshez. Elearning.unideb.hu. Társszerzők: Dr. Csépes Ildikó, Dr. Venkovits Balázs, Dr. Szabó Fruzsina. Előkészületben.
- Útmutató a sikeres és önálló nyelvtanuláshoz: Kézikönyv és módszertani kisokos a DE hallgatóinak és munkatársainak (2021). E-learning kurzus. Elearning.unideb.hu. Társszerző: Dr. Szabó Fruzsina.
- Against the Quotidian Trauma of “lived and un/imaginable lives”: The Economics of Egg Donation and Motherhood in “Harvest” by Danielle Evans. Studies in the American Short Story vol. 1, no. 1, 2020, pp. 71-85.
- A vitamódszer alkalmazásának hatása a társadalmi innovációra: a vitázás elsajátításának és oktatásának összefüggései különböző kompetenciák és attitűdök fejlődésével. Tavaszi Szél 2019 I. konferenciakötet, 2020, pp. 625-633.
- Surviving the Impossibility of Black Motherhood: Trauma and Healing in Sherley Anne Williams’s Dessa Rose. [sic] – A Journal of Literature, Culture and Literary Translation vol. 1, no. 1, 2019, pp. 1-18.
- Affect for Mothers and Others. Rev. of Everyday World-Making: Toward an Understanding of Affect and Mothering, ed. by Julia Lane and Eleonora Joensuu. Hungarian Journal of English and American Studies (HJEAS) vol. 25, no. 2, 2019, pp. 446-449.
- The Abnormal Body in Push by Sapphire. Contemporary Perspectives on Language, Culture and Identity in Anglo-American Contexts, edited by Éva Antal, Csaba Czeglédi, and Eszter Krakkó, Cambridge Scholars Publishing, 2019, pp. 189-201.
- „De itt vagyok”: Női és anyai énteremtés Alice Walker Bíborszín és Sapphire Push című regényében. Filológiai Közlöny no. 2, 2019, pp. 83-98.
- Vita és innováció: Bevezetés a vitamódszer használatába a tanórán és azon kívül (2019). E-learning kurzus. Moodle. Társszerző: Dr. Venkovits Balázs.
- Coming of Age and Urban Landscapes in Edward P. Jones’s “Spanish in the Morning” and “The Girl Who Raised Pigeons.” Hungarian Journal of English and American Studies (HJEAS) vol. 25, no. 1, 2019, pp. 51-65.
- Fostering Innovation through Debating in the Classroom: Lessons from the Development of an E-learning Course for Secondary School Teachers in Hungary. Werkstatt: Arbeitspapiere Zur Germanistischen Sprach- Und Literaturwissenschaft no. 14, 2019, pp. 1-11.
- Hol rasszizmus van, ott rasszizmus van: Recenzió Colson Whitehead A föld alatti vasút c. művéről. Alföld: Irodalmi Művészeti és Kritikai Folyóirat no. 69, 2018, pp. 130-134.
- Sztereotípiák metszéspontjában: A fekete női test ábrázolásai a freak show-tól Beyoncé-ig. Szkholion vol. 16, no. 1-2, 2018, pp. 90-99.
- Lynching and Flying: Animal Imagery in Ralph Ellison’s “Flying Home and Other Stories”. Colorado Critical Review vol. 2, no. 1, 2018, pp. 1-20.
- The Subjectivity of Pregnancy and the Trauma of Abortion in Alice Walker’s ‘The Abortion.’ Watermark: A Scholarly Journal no. 12, 2018, pp. 121-30.
- Transgression, Shame, and Rebellion: The Politics of Breastfeeding in African American Literature. VI. Interdiszciplináris Doktorandusz Konferencia Tanulmánykötet, 2017, pp. 351-360.
- ’A Twitter, a Coo, a Subdued Roar’: Animal Symbolism in Ralph Ellison’s Invisible Man. Special Issue in Honor of Professor Zsolt Kálmán Virágos. Eger Journal of American Studies vol. 13, 2012, pp. 201-218.
- Benang: Establishing, Maintaining and Subverting Power. TOPOS: Journal of Space and Humanities vol. 1, no. 1, 2012, pp. 115-122.
- ’Erős ember kellett neki, nála erősebb’ – Az apa befolyása a főszereplő életére Doris Lessing A fű dalol című regényében. Szkholion no. 2, 2009, pp. 41-45.
Konferencia előadások
- 2022 március: Southeastern American Studies Association Conference, Birmingham, AL, USA/online: “The Regenerative Potential of Motherhood in Contemporary Black Women’s Writing.”
- 2022 január: HUSSE konferencia, Budapest/online: „The Ailing Maternal Body as a Site of Unknowability and Violence in Willa C. Richards’s ’Failure to Thrive’”
- 2021 december: Társadalmi innováció és egyetem a 21. században, Debrecen/online: „Vita és innováció: a vitamódszer iskolai alkalmazása a társadalmi innováció szolgálatában”
- 2021 november: Alice Munro 90: Central European Interpretations konferencia, Budapest/online: „Ineffable Motherhoods: The Limits of Narratability in Alice Munro’s ’My Mother’s Dream’ and Willa C. Richards’s ’Failure to Thrive’”
- 2021 szeptember: Contemporary Women Writing Race: Textual Interventions and Intersections Symposium konferencia, Loughborough, UK/online: „The Gendered, Racialized, and Embodied Aspects of Reproductive Technologies in Danielle Evans’s ’Harvest’”
- 2019 június: The Postmillennial Sensibility in Anglophone Literatures, Cultures and Media II. konferencia, Kassa: „Harvesting (from) the Black Female Body: Egg Donation and Motherhood in ’Harvest’ by Danielle Evans”
- 2019 június: HAAS konferencia, Debrecen: “’From our own lips’: Narrative Authority and/as Healing in Sherley Anne Williams’s Dessa Rose”
- 2019 május: Tavaszi Szél konferencia, Debrecen: „A vitamódszer alkalmazásának hatása a társadalmi innovációra: a vitázás elsajátításának és oktatásának összefüggései különböző kompetenciák és attitűdök fejlődésével”
- 2019 május: Tavaszi Szél konferencia, Debrecen: “’Why I has the child say it back’: Trauma, Motherhood, and Memory in Dessa Rose by Sherley Anne Williams”
- 2019 január: HUSSE konferencia, Veszprém: „Embodiment and Maternal Identity in Slavery: Sherley Anne Williams’s Dessa Rose”
- 2018 november: Nemzetközi migráció: gyakorlat, elemzés, diskurzus - Kutatások és módszertani innováció, Debrecen: “Módszertani innováció a társadalmi problémák megvitatásában”
- 2018 május: HAAS konferencia, Budapest: „The Black Maternal Body in the 21st Century: The Politics of Media Representation”
- 2018 május: In/Equalities—Narrative and Critique, Resistance and Solidarity konferencia, Budapest: „Mothers, Mentors, and Cultures of Solidarity in Alice Walker’s The Color Purple and Sapphire’s Push”
- 2018 március: Márton Áron Szakkollégium Interdiszciplinaritás a Kárpát-medencében konferenciája, Debrecen: „A fekete női test kulturális reprezentációi: kortárs társadalmi viták”
- 2018 március: Fiatal Irodalmárok Fóruma, Debrecen: “Az anyává válás traumája a kortárs afroamerikai prózában”
- 2017 október: The American Short Story: New Horizons konferencia, Johannes Gutenberg Egyetem, Mainz, Németország: “Race, Class, and the Politics of Egg Donation in ‘Harvest’ by Danielle Evans”
- 2017 szeptember: V. Magyar Interdiszciplináris Humorkonferencia, Piliscsaba: „Jogfosztottság, önreflexivitás és identitáspozíciók: humor az afro-amerikai irodalomban”
- 2017 március: Fiatal Irodalmárok Fóruma, Debrecen: “A rabszolgaság hagyatéka: Az anyai test reprezentációi az afro-amerikai irodalomban”
- 2017 május: Gendering the Urban Imaginary: Fantasy, Affect, Transgression konferencia, Debrecen: “Urban and Emotional Landscapes in Edward P. Jones’s ‘Spanish in the Morning’”
- 2017 május: VI. Interdiszciplináris Doktorandusz Konferencia, Pécs: “Transgression, Shame, and Rebellion: The Politics of Breastfeeding in African American Literature”
- 2017 HUSSE konferencia, Eger: “The Abnormal Body in Push by Sapphire”
- 2011 A Hatvani István Szakkollégium angolos szakcsoportjának műhelyszermináriuma, Debrecen; “Állatszimbolika Ralph Ellison A láthatatlan című regényében”
- 2011 A Hatvani István Szakkollégium Hallgatói Konferenciája, Debrecen; “Állatszimbolika Ralph Ellison A láthatatlan című regényében”
Konferenciaszervezés, szekcióelnöklés
- 2019: a Black Women’s Experiences of Trauma c. panel szervezése és szekcióelnöklés a HAAS 13 konferencián (Debrecen)
- 2018 és 2019: az Angol-Amerikai Intézet Fiatal Kutatók workshopjának társszervezése BA, (O)MA-s hallgatóknak, a workshopon a hallgatók mentorálása, szekcióelnöklés
Egyéb tudományos előadások
- 2019 április: Komparatisztikai Műhely, Debrecen: „Az anyaság lehetetlensége: hiány és tabu az afroamerikai női irodalomban”
- 2018 február: Komparatisztikai Műhely, Debrecen: „A fekete női test ábrázolásának problémái a freak show-tól Beyoncé-ig”