Kiemelten foglalkozunk azokkal a hallgatókkal, akik már korán tudományos érdeklődést mutatnak. A tehetségekkel való foglalkozás jól működő hagyományos formái: a szakkollégiumok (pl. a Hatvani István Szakkollégium), a demonstrátori rendszer, valamint az Országos Tudományos Diákköri Konferenciák házi és országos fordulóihoz elvezető, tutoriális/konzultációs témavezetés. Az amerikanisztika különféle területeiről és kérdésköreiből született tehetséges hallgatói munkák hosszú ideje szép sikereket aratnak az OTDK rendezvényein és nemzetközi hallgatói konferenciákon.
Tanszékünk (volt) hallgatói évek óta sikeresen pályáznak olyan nagy presztízsű ösztöndíjakra is, mint pl. a Fulbright Ösztöndíj, ISEP-ösztöndíj, az Indianai Egyetem ösztöndíja stb. Ezen felül többen sikeresen szerepeltek és doktori fokozatot szereztek amerikai egyetemeken (SUNY, Buffalo; University of Colorado, Texas Christian University).
OTDK Résztvevők tanszéki témavezetéssel
Név | Pályamunka címe | Témavezető | OTDK | Helyezés |
---|---|---|---|---|
Balogh Iván | The Representation Of American Indians In Country Music | Szathmári Judit | 2019 | III. |
Juhász Flóra | "American People First? - Recurring Patterns of Immigration Discourse in the United States of America. | Venkovits Balázs | 2019 | |
Papp Fruzsina | “I am as God”: Gender-Based Oppression and Silencing in Koolhoven’s Brimstone, a Contemporary Revisionist Western | Bülgözdi Imola | 2019 | |
Szendrei Bianka | “I’m not America’s Nightmare / I'm the A merican Dream”: The Spiritual and Emotional Journey from Anger to Love in Janelle Monáe’s Dirty Computer. | Mózes Dorottya | 2019 | |
Visnyei Petra | T"Girls Vs Systemic Abuse in Foxfire: Confessions of a Girl Gang by Joyce Carol Oates" | Bülgözdi Imola | 2017 Pécs | |
Rubóczki Babett | Queering the Uncanny: Sexual and Textual Doubles in Ernest Hemingway’s “Mr. and Mrs. Elliot” and “The Sea Change” | Németh Lenke | 2015 Budapest | különdíj |
Erdei Orsi | Beauty and Black Womanhood in Toni Morrison's The Bluest Eye, Tar Baby and Alice Walker's The Color Purple | Németh Lenke | 2015 Budapest | III. |
Baranyi Barnabás | Epistemology, Truth and Interpretation in Christopher Nolan's Memento | Csató Péter | 2013 | II. |
Rubóczki Babett | Deflation of American Values: Automobile Symbolism in F. Scott Fitzgerald’s The Great Gatsby | Kárai Attila | 2013 Debrecen | |
Seprenyi Viktória | The Pilgrim, the Tourist, and the Mestiza: Transitions in the Representation of Women in Sandra Cisneros’s The House on Mango Street and Caramelo | Németh Lenke | 2013 Debrecen | |
Enyedi Réka | Toni Morrison’s Beloved As A Neo-Slave Narrative | Virágos Zsolt | 2009 Szeged |